Зимата си отива, но целулитът не: как да избегнем или редуцираме портокаловата кожа

г
Снимка: Thinkstock

Светла Тодорова

Лятото наближава и все по-често се спираме пред огледалото за оглед на щетите, които зимният период е оставил върху тялото ни. Похапването по празниците и липсата на достатъчно движение са ни закръглили с няколко килограма и „борбата” с подкожните мазнини и целулита е належаща, искаме ли да изглеждаме добре през лятото.

Целулитът е проблем засягащ над 80% от жените и съвсем не е „запазена марка” само за тези с наднормено тегло.

В този процент влизат и слабите жени, дори моделите и спортуващите, хранещи се здравословно жени.

Това е така, защото биологично тялото ни произвежда повече мастна тъкан, от това на мъжете. Природата по естествен начин се грижи и ни подготвя за това да бъдем майки.

Натрупването на резервна мастна тъкан и мазнини са хранителните вещества, които тялото ни ще използва, за да се справи с евентуална бременност и майчинство.

Разбира се , не трябва да се извиняваме с този факт. Генетично е заложено да сме с по-голям процент мазнини от мъжете, но със следващите няколко стъпки можем да се погрижим за добрия тонус и вид кожата си.

Най-доброто решение в борбата с целулита е комбинацията от здравословен хранителен режим, физическа активност, анти-целулитни процедури, хидратация на тялото с минимум 2 литра вода на ден и постоянство в изпълнението им.

г
Снимка: Thinkstock

Хранителният режим трябва да бъде богат на фибри, пресни плодове и зеленчуци, фрешове и много вода. Ограничете до минимум солта. Тя влияе директно на портокаловата кожа наред с мазнините и храните пълни с консерванти и подсладители.

Включете в менюто си грейпфрутът, зеленият чай и канелата.

Те са известни и като храни фетбърнъри, подпомагащи процеса на топене на мазнините.

г
Снимка: Thinkstock

Грейпфрутът, освен че е богат на фибри и витамин С, действа детоксикиращо, подобрява храносмилането, има диуретичен ефект и извежда излишните течности от организма.

Зеленият чай е богат на антиоксиданти, ускорява метаболизма и топенето на мазнините, а кафена лъжичка канела към десерта подобрява инсулиновата чувствителност. По-ниски нива на инсулин, по-малко натрупване на мазнини.

Спортът и физическата активност са изключително важни в борбата с целулита. Липсата им води до забавяне на метаболизма, влошава се кръвообръщението и всички процеси в организма.

г
Снимка: Thinkstock

Изберете физическа активност, която ви доставя удоволствие и бъдете постоянни.

Добре е да включите и тренировка с тежести. Упражненията, които активират най-голям процент мускули ускоряват максимално метаболизма и горенето на калории продължава дълго след като сте приключили с тренировката. Това са клековете, напъди, набирания, мъртва тяга, коремни преси, махове, лицеви опори.

Плуването и аква-гимнастиката също са много добро решение. Водата тонизира кожата, подобрява лимфния дренаж и действа благоприятно на кръвоносните съдове.

г
Снимка: Thinkstock

Самомасажите или процедурите при специалист са следващата стъпка в борбата с целулита. Най-резултатен е т.нар. лимфодренажен масаж. Той подобрява и ускорява циркулацията на лимфата, изчиства натрупаните отпадни продукти, регенерира тъканите, кожата изглежда свежа и „жива”. Може да го изпълнявате и вкъщи с избран от вас антицелулитен продукт в посока отдолу-нагоре с плавни, изцеждащи движения.

Масажите и пилингът с морска сол, утайка от кафе, мед, етерични масла засилват кръвообръщението, освобождават задържаните течности и тонизират цялостно кожата.

Контрастните душове също са много ефективни. Редуването на топъл и студен душ подобрява метаболизма, стимулира имунната система, отнема стреса и цялостно закалява организма.

г
Снимка: Thinkstock

Пийте достатъчно вода, за да изчиствате организма!

Задържането на течности е една от причините за образуване на целулит. Правилната хидратация на организма и честият прием на вода са превантивна мярка срещу задържането на вода. Пиете ли достатъчно, тялото няма да изпитва недостиг и да складира излишни течности, за да има резерв при случай на нужда. Приемът на вода е строго индивидуален, но с правилото за 6-8 чаши на ден сте на правия път. Водата енергизира тялото ни и помага на организма да се освободи от токсините и остатъчните продукти.

Ежедневните грижи и отговорност към нашето здраве са ключът към това да се чувстваме и изглеждаме така, както желаем. Бъдете активни, мотивирани и постоянни и резултатите няма да закъснеят!

г
Снимка: Thinkstock

Още по темата:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Колко чифта обувки имате в гардероба?

Трите зодии, без които светът не би оцелял
Астрология

Трите зодии, без които светът не би оцелял

Светът е балансиран, защото е населен с различните представители на...

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам
Свободно време

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам

Днес решихме да ви припомним един текст, който ни показва...

Сексът, от който се страхуват жените
Свободно време

Сексът, от който се страхуват жените

Eдна от най-обсъжданите и най-скандалните теми - това е темата за...

Абонамент