Във форма и след 40. Мотивирани ли сте?

c
Снимка: Thinkstock

Светла Тодорова

Скъпи дами, сигурна съм, че всички искаме да изглеждаме добре, независимо от цифрата, с която живеем в момента.

Съгласни сте с това, нали?

Дотук добре, желанието е налице при повечето от нас, но с този натоварен график на работещи жени, всеотдайни майки и перфектни домакини, къде изобщо да вместим и спорт?

Струва ви се невъзможно.

Че тя, добрата форма, иска време.. да отидеш до фитнеса, стадиона, на зумба, на канго (в краен случай, може и до парка, пак е добре) да помислиш за диета, калории, семена... да откриеш био магазините в квартала (защото здравословните храни са с приоритет), да избягваш стреса (мисията невъзможна), да забравиш за шоколада и пицата... да се лишиш от всички тези малки удоволствия във възраст, в която ти се иска да наблегнеш най-сетне на тях.

Докога, в крайна сметка, с тези ограничения? И изобщо струва ли си да се подлагаме на тях?

Ето, почти се отказахте, нали? И аз, препрочитайки написаното дотук, клоня към отказване и ми се хапва второ парче торта, но желанието да изглеждаме добре, да бъдем харесвани и желани, да сме стегнати, енергични и позитивни, е по-силно от 1 шоколад, или поне така мисля.

Всъщност, първата стъпка сме я направили, имаме желание... и после какво?

Някои се хвърлят стремително и изтощително в новото си амплоа на спортуващи, здравословно живеещи хора, очаквайки бързи и трайни резултати и променено завинаги тяло.

Други, усещайки първата сковаваща мускулна треска, напускат „бойното поле” и зачеркват дебело мисълта за секси стегнато тяло. Тук съответно някой ще вметне, че може да си изглеждаш секси и без стегнати мускули и хранителни режими.

Така е, може, НО освен секси и стегнати, знаем, че балансираното хранене, спортът, физическата активност под всякаква форма, дават много, много повече от това. Зареждат ни с тонус, енергия,самочувствие, помагат ни да се справим с напрежението и стреса, да бъдем по-концентрирани, борбени, да сме в добро физическо и да не забравяме,добро психическо здраве! 

c
Снимка: Thinkstock

Мотивирани и заредени с тези позитивни мисли и желание за промяна, решаваме да пробваме малко спорт и малко по-здравословна храна, пък да видим.

Изтощителните тренировки с цел бърза промяна не са добра идея. Да се откажем след първата мускулна треска също.

Добре е да започнем с малки крачки, постепенно, и най-важното - да сме ПОСТОЯННИ.

Изберете си спорт или физическа активност, която ви доставя удоволствие. Това е важно, за да избегнем отказа и досадата след 2 седмици занимания.

c
Снимка: Thinkstock

- Например, ако карате колело в парка 1 час, ще изгорите 300 калории (това е парчето торта, което сте хапнали следобеда) и ще натоварите бедрата, седалището и коремните мускули.

- Ходенето пеш с умерено темпо около час изгаря 250 калории (или ще унищожите порцията пържени картофки хапнати по обед) ще подобрите и раздвижите кръвообръщението в тялото, ще се чувствате тонизирани и психически разтоварени.

- Ако тичате и играете с децата си в парка активно около час, изгаряте 350 калории, тонизирате цялото тяло,стягат се краката,седалището,коремните мускули.

- Разходката с домашния любимец за час, 200 калории (1 шоколадова вафла).

- Йога, танци, гимнастика - около 250 калории за час. Тонизирате сухожилията, ставите работят по-добре, мускулите са по-еластични и красиви.

c
Снимка: Thinkstock

- Туристическият поход в планината около час, унищожава 500 калории (ако сте хапнали пица и ви е съвестно, може да сте по-спокойни след такова физическо натоварване) заредени сте с красиви гледки, психиката ви почива, мускулите се натоварват.

Тялото ни гори калории дори когато спим, храним се, четем или стоим пред телевизора и компютъра. Добре е да знаем, че ако приетите с храната калории са повече, отколкото са нужни на организма за поддържане на жизнените му функции,теглото се повишава и трупаме мазнинки (ако не спортуваме) и мускули (при достатъчно движение и правилно хранене). Знам, че за повечето от вас, това да броят и смятат калории е досадно и ненужно. Ако не ви се пресмятат и не желаете да им обръщате внимание, помислете как да забързате метаболизма си. Добрият метаболизъм е ключ към по-здраво и добре изглеждащо тяло и с малки промени в ежедневието и храненето ни, можем да повлияем положително на този важен процес в нашия организъм.

c
Снимка: Thinkstock

- Един от начините е да бъдем ПОСТОЯННИ (важно е!) във физическата активност, която сме избрали. Движете се винаги когато има възможност. Предпочитайте стълбите пред асансьора.

- Хранете се често (4-5 пъти дневно) на малки порции, за по-пълноценно усвояване на хранителните вещества и да поддържате метаболизма буден.

- Не забравяйте да пиете достатъчно вода!

- Закусвайте. Пропуснете ли закуската, организмът приема това за гладуване и забавя метаболизма, с цел запазване на хранителните вещества.

г
Снимка: Thinkstock

- Ако обичате масажите, действайте! Един или два пъти в седмицата, те са чудесен начин да подобрим кръвообръщението, да активираме храносмилателната система, да въздействаме на целулита.

- Ако имате възможност, спортувайте сутрин на гладно.Тогава тялото най-ефективно изгаря мазнините. Липсата на закуска го лишава от нужната хранителна енергия, за това посяга към запасите си от мазнини, разгражда и черпи енергия от тях.

А след сутрешната тренировка или гимнастика на гладно, ви споделям любимата си здравословна овесена палачинка. Тя ще възстанови изчерпаните запаси в организма и ще набави нужната ви енергия за един чудесен старт на деня.

v
Снимка: Личен архив

И разбира се, метаболизмът ще работи на пълни обороти.

Време за приготвяне - 10 минути.

- 50 гр. (5 супени лъжици) фини овесени ядки

- 1 цяло яйце + 2 белтъка (или с две цели яйца,както предпочитате)

- 20гр (1-2 супени лъжици) стафиди или червена боровинка

- 1 кафена лъжица чия

- щипка канела

v
Снимка: Личен архив

Разбъркайте всичко в купа и изсипете в леко намазнен с масло или зехтин тиган. Запечете палачинката за кратко и от двете страни. Ако предпочитате по-сладък вкус, намажете готовата палачинка с мед или наредете кръгчета банан. Комбинирайте с кафето или пресен фреш.

Експериментирайте и с ваши любими здравословни продукти. Резултатът ще е засищащ и енергичен старт на деня.

v
Снимка: Личен архив

Физическите активности забързват нашия метаболизъм, а така по-лесно се справяме с натрупаните килограми.

Здравословното балансирано хранене в добавка увеличава значително шансовете ни за едно по-здраво, стегнато и секси тяло.

Въоръжете се с търпение и постоянство и се забавлявайте, докато спортувате, това ще поддържа желанието и мотивацията ви във физическата активност, която сте избрали. И най-вече,бъдете постоянни!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Трите зодии, без които светът не би оцелял
Астрология

Трите зодии, без които светът не би оцелял

Светът е балансиран, защото е населен с различните представители на...

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам
Свободно време

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам

Днес решихме да ви припомним един текст, който ни показва...

Сексът, от който се страхуват жените
Свободно време

Сексът, от който се страхуват жените

Eдна от най-обсъжданите и най-скандалните теми - това е темата за...

Абонамент