От специалистите: Най-доброто време за миене на зъбите, пиене на кафе и спорт

Докато някои хора се придържат към строг дневен график, други се оставят на течението и отказват да бъдат обвързани с рутина. Въпреки че това, което избирате да правите, е лично предпочитание, според проучване се оказва, че може да има правилен начин да прекарате деня си .

От точното време, в което трябва да зададете сутрешната си аларма, до това кога трябва да вечеряте, експерти и учени твърдят, че има някои точни часове, към които трябва да се придържате ежедневно.

Ето пълния списък с времената, които да внедрите в рутината си. Първото нещо и може би едно от най-важните неща, което повечето хора се опитват да направят правилно, е часът, в който настройват алармата си за събуждане за деня.

6 грешки, които допускаме всяка сутрин

Проучване на университета в Уестминстър установява, че тези, които се събуждат между 5:22 сутринта и 7:21 сутринта, имат по-високи нива на хормони на стреса, отколкото по-късно ставащите. Установено е също, че те са по-склонни към лошо настроение и болки в мускулите, настинки и главоболие .
 

Д-р Нийл Стенли, независим експерт по съня, твърди, че въпреки че ставането в 7 часа сутринта е добро за повечето хора, „скорошно проучване показва, че най-важното нещо за дълголетието е постоянството на времето на събуждане“, съобщава The Telegraph.

Така че не е толкова важно времето, което избирате, а повече да се придържате към него всеки ден - казва експертът, и още, че трябва да се събуждаме по едно и също време, плюс или минус час, дори през уикендите.

Ползите от пиенето на вода с краставица сутрин

Закусване - преди 8 сутринта

След като станете от леглото, изследователите твърдят, че най-доброто време да хапнете малко храна е преди 8 сутринта. Проучване от миналата година разкрива, че закуската след 9 сутринта увеличава риска от развитие на диабет тип две с 59% в сравнение с тези, които имат първото си хранене за деня преди 8 сутринта. По-нататъшно проучване също подчертава, че ако закусите в 9 сутринта, имате 6% по-голяма вероятност да развиете сърдечно-съдови заболявания, отколкото тези, които ядат в 8 сутринта.
 

Анна Паломар Крос, изследовател в Барселонския институт за глобално здраве, казва: „Ние знаем, че времето за хранене играе ключова роля в регулирането на циркадните ритми и контрола на глюкозата и липидите“.

Лягане за сън - Между 22 и 23 часа

Миене на зъбите - преди хранене

Вековният дебат дали трябва да миете зъбите си преди или след закуска е този, който измъчва британците от години. И според зъболекаря д-р Шаади Манучехри, това е първият вариант - тя обяснява, че можете да нарушите зъбния си емайл като миете зъбите си след хранене. Добавяйки, че когато ядем, нашите естествени бактерии се разграждат и произвеждат киселина за разграждане на захарта в храната. Така че, ако измиете зъбите си бързо след хранене, вие „втривате тази киселина върху зъбите“, което ще ги износи.

Пиене на кафе – между 9 и 14 часа

Това е лоша новина за ранобудните, тъй като се оказва, че оптималното време за пиене на кафе е между 9 и 14 часа. Вашето ниво на бдителност е свързано с производството на кортизол, което вече достига пик средно между 8 и 9 сутринта. Предполага се, че кофеинът в кафето помага за повишаване на вашия кортизол, но рано сутрин той вече е висок, така че може да не получите тласъка, който искате. Избягването на кафе след 14:00 също е добра идея, тъй като кофеинът може да отнеме до осем часа да се разгради, но разбира се, това зависи от времето, в което заспите.

Тренировка - от 6:30 сутринта до 8:30 сутринта или от 18:00 до 20:00 часа

Когато става въпрос за вписване в тренировка, повечето хора се борят да я вкарат в работно време, тъй като ранните сутрини и късните вечери са благоприятни. Това е добре, тъй като проучване в САЩ установява, че за жените тренировките между 6:30 сутринта и 8:30 сутринта намаляват кръвното налягане и коремните мазнини. По същия начин, изпотяването между 18:00 и 20:00 часа ще помогне за изграждането на мускули и подобряването на издръжливостта. За мъжете, от друга страна, вечерните тренировки се оказват най-полезни за намаляване на кръвното налягане и изгаряне на мазнини, съобщава The Telegraph.

3 нови начина да се разсънвате сутрин, за да имате по-хубав ден

Вземане на важно решение - от 11 до 12 часа

Учените твърдят, че дори има оптимално време от деня за вземане на решение или за молба на някого за услуга. Така че, ако напоследък нещо ви е тежало в ума, използвайте часа между 11 и 12 часа като време за размисъл. Професор Ръсел Фостър, невролог от Оксфордския университет, казва, че нашите когнитивни способности и време за реакция достигат пик между 11 сутринта и обяд. Това е също така, когато настроението ни е най-високо, така че е най-доброто време да получите отговора, който искате от някого.

Дрямка – между 12 и 16 часа

Най-доброто време за дрямка през деня е следобед, по-специално между 12 и 16 часа. Едно японско проучване установява, че 20-минутна дрямка в 12:20 може да гарантира, че нямате следобеден спад на енергията. Дрямката през деня също може да помогне на възрастните хора да поддържат умствена способност, като намаляват свиването на мозъка. От 35-годишна възраст мозъкът се свива с 0,2 до 0,5 процента годишно, а след 60-годишна възраст дори повече. Но проучване предполага, че хората, които обичайно дремват през деня, имат по-голям обем на мозъка, което означава, че мозъкът им може да се свие по-малко с течение на времето.

Вечеря - от 19 до 20 часа

Между 19 и 20 часа е оптималното време за последно хранене за деня. Храненето по-късно може да увеличи риска от напълняване и диабет, като учени от Испания откриха, че тези, които ядат в рамките на два часа преди лягане, са пет пъти по-склонни да бъдат затлъстели, отколкото тези, които вечерят рано.
Д-р Стенли казва пред The ​​Telegraph: „Трябва да загубим един градус телесна температура, за да заспим.
 

„Изгарянето на калории създава топлина, така че късното голямо хранене ще ви стопли, когато трябва да се охладите. В идеалния случай трябва да ядете не по-късно от три часа преди лягане.

 

Оптимални времена според изследвания
Настройване на аларма - 7:22 сутринта

Закусване - преди 8 сутринта

Миене на зъбите - Преди хранене

Пиене на кафе – между 9 и 14 часа

Тренировка - между 6:30 сутринта и 8:30 сутринта или между 18:00 и 20:00 часа

Вземане на важно решение - Между 11 и 12 часа

Дрямка - между 12 и 16 часа

Вечеря - между 19 и 20 часа

Прочетете още: 

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти

Не просто футбол