В акция: справяне с констипацията

В акция: справяне с констипацията
Снимка: Thinkstock

Констипацията или иначе казано запекът е проблем, с който хората се сблъскват често.

Ако състоянието не е хронично и не налага консултация с медицинско лице, ние ви предлагаме да обърнете внимание на следващите 12 храни, които спомагат по-лесното ходене до тоалетната по голяма нужда.

Темата не бива да ви кара да се срамувате, а да научите как с помощта на природата и нейните блага, можете да подобрите здравето си.

Сини сливи

Свежи или сушени, тези плодове са богати на фибри и на други полезни вещества, които имат лаксативен ефект върху организма.

Киви

Зеленият южен плод е полезен с това, че не причинява подуване на корема и газове, богат е на витамин С и фибри - затова влияе благоприятно върху перисталтиката ни.

Пуканки

За разлика от чипса и други хрупащи вредни храни, пуканките са полезни. Те са ествествен антиоксидант и съдържат много малко калории. За предпочитане е да са домашно приготвени в кокосово масло.

Вода

Между 8 и 10 чаши вода на ден са необходими, за да се хидратира добре организма и да се справи с констипацията. Не бива да се пропуска и факторът консумация на сол, по възможност калиева, в противен случай тялото ще приема водата, но ще я изхвърля веднага.

Ленено семе

Само една лъжица на ден, добавена в закуската или смути напитката, е достатъчна за по-лесното ходене по голяма нужда ежедневно.

Портокали

Една чаша прясно изцеден фреш от портокал винаги е добре дошъл в помощ на организма ни при запек. Установено е, че портокалите съдържат нарингерин, естествена съставка, която има лаксативен ефект. Консумирайте сок от плода до максимум 30 минути след направата му, след това полезните свойства намаляват.

Овесени ядки

Още една храна, безкрайно богата на фибри. Идеална за част от закуската и включена в нея, помага на тялото ни да изхвърли отпадъчните вещества от себе си.

Ориз

Според проучване, хората, консумиращи ориз 3-4 пъти седмично, получават запек изключително рядко. Като повечето зърнени храни, и оризът е богат на фибри, а фибрите освобождават организма от товара в стомаха.

Сок от алое вера

Вече на доста места в страната може да се открие такъв - бутилиран, 100% екстракт от алое вера.  Дори няколко глътки от него веднага ще се отразят на перисталтиката.

Спанак

Освен че е богат на фибри и влияе благоприятно на организма, листният зеленчук е наситен с магнезий.

Кисело мляко

Бактериите и пробиотиците в киселото мляко спомагат за добрата перисталтика. Хората, които често консумират млечния продукт, могат да се наслаждават на лекота в стомаха и червата.

Кафе

Кафето действа като слабително, стимулирайки стомаха да секретира допълнителни количества стомашен сок. Процесът се изразява в острата необходимост да бъде посетена тоалетната.

Прочетете още по темата:

Каква е разликата между пребиотиците и пробиотиците

Популярни митове за храносмилането

Йога при проблеми с дебелото черво

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент