Пет вкусни храни за по-добър метаболизъм

Пет вкусни храни за по-добър метаболизъм
Снимка: Thinkstock

Всички знаем, че това, което ядем се отразява пряко върху тялото, че и настроението ни. Също така може да даде отражение върху метаболизма ни.

Има няколко храни, които освен, че са вкусни и полезни, помагат за засилването на процесите по обмяна на веществата в тялото. А ако се чудите защо добрият метаболизъм е толкова важен, то ще споменем само това – обмяната на вещества в организма е съвкупност от биохимични реакции, които протичат в клетките на тялото, за да ги поддържат живи.

Тези процеси позволяват на организмите да нарастват и да се възпроизвеждат, да обновяват своите структури и да отговарят на промени в заобикалящата ги среда. Тоест – за да бъдем здрави и енергични, е нужно всичко в тялото ни да се случва както трябва.

Ето и храните, които ще помогнат за това.

Какао
Какво по-хубаво и ароматно от какаото! Все пак то е и сърцето на шоколада. Какаото е пълно с полифеноли и минерали, които се отразяват благотворно на мозъка и тонизират цялото тяло. Проблемът е, че в повечето шоколади има малко какао и повече мазнини, затова избирайте колкото се може по-черен шоколад.

Повече за какаото:

Снимка: Thinkstock

Кисело мляко
То е богато на пробиотици, освен това е вкусно, полезно и най-вече традиционно за нашите географски ширини. То, заедно с плодове и зеленчуци, е добре да присъства колкото се може по-често на трапезата ви. Киселото мляко ще ви помогне успешно да се справите с липсата на енергия и чувство за отпадналост, както и ще засити глада ви без да изпитвате вина, че сте преяли и трупате излишни калории.

Още за киселото мляко:

Снимка: Thinkstock

Тиквени семки
Те са изключително богат източник на триптофан – аминокиселина, която тялото използва за производство на серотононин – хормона на щастието. Можете да ги консумирате сурови или да ги добавяте към крем супи или салати.

Още за тиквените семки:

Леща
Във всичките ѝ варианти – обикновена, червена, черна и т.н., лещата е изключително полезна, хранителна и диетична. Освен това се готви бързо както на гозби, така и на студена салата или гарнитура. Ако я пасирате пък, се получава чудна крем супа, която успешно можете да съчетаете с тиквените семки. Бобовите храни като цяло помагат за по-добрата перисталтика на червата и засилване на метаболизма.

Още за лещата:

Снимка: Thinkstock

Всякакви зеленолистни
Магнезият, който се намира в тъмнозелените зеленчуци, играе важна роля за това да се чувстваме щастливи, да бъдем здрави, енергични и усмихнати. Спанакът особено може да ви зареди с повече енергия и сила, отколкото енергийна напитка.

Снимка: Thinkstock

Още за зеленчуците:

Хранете се разнообразно, не гладувайте, но и не преяждайте. Балансираният хранителен режим, богат на свежи плодове и зеленчуци, е ключът към по-бодрото настроение и по-добрата фигура.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

През декември най-много ми се...

Мара Белчева - красивата българска поетеса
Известни

Мара Белчева - красивата българска поетеса

Битка за сърцето на една от най-красивите поетеси била причина...

Маршът на незадоволените жени
Свободно време

Маршът на незадоволените жени

Телата им са покрити с кожа, главата с косми, имат две очи...

8-те навика на щастливите хора
Свободно време

8-те навика на щастливите хора

Има много практични неща, които всяка от нас прави...

Абонамент