Лека храна и добра хидратация – успешната комбинация за перфектна форма през летните горещини

Лека храна и добра хидратация – успешната комбинация за перфектна форма през летните горещини
Снимка: iStock

Светла Тодорова

Лятото е в разгара си и колкото и да го обичаме всички, жегите които го съпътстват не са най-приятната му страна. Те са причината обаче да наблягаме на по-леката храна и повече течности. Това помага да влезем във форма и да стопим някой и друг килограм. Добавим ли и спорт, резултатите идват още по-бързо и качествено.

Високите температури през лятото са истинско изпитание за организма. Добре е да се вслушваме в сигналите, които тялото ни дава. В повечето случаи това е липса на апетит за тестени, тежки храни и нужда от повече течности.

Добрата хидратация е изключително важна, особено през лятото, когато се и потим повече. Това е способът, чрез който тялото поддържа своята постоянна телесна температура, но от друга страна е свързан и със загуба на течности и електролити като калций, магнезий, натрий, калий. Ако нивата им не се възстановят своевременно, състоянието може да доведе до дехидратация. Симптоми като замайване, сърцебиене, мускулни крампи и умора, дори гадене, са явен признак за обезводняване на организма.

f
Снимка: iStock

През летните горещини е добре 60% от дневнното ни меню да бъде съставено от пресни плодове и зеленчуци, течни храни - като студени супи – таратор, гаспачо, различни видове крем супи, в които може да изобилства от полезни сезонни зеленчуци.

Не игнорирайте напълно солта! Морската сол или така популярната напоследък каменна сол (хималайска, персийска синя сол) съдържат в себе си ценни минерали, които спомагат за поддържане на електролитния баланс в организма, особенно при по-интензивното и обилно потене през лятото. Балансираната дневна доза от около 3-4 грама е препоръчителна според повечето специалисти.

f
Снимка: iStock

Лятото изобилства и от пресни, разнообразни плодове. Те са перфектното междинно хранене – плодови салати, фрешове, смутита, в комбинация с кисело мляко или протеинов шейк – лесно смилаеми за организма, хидратиращи и освежаващи.

Плодовете и зеленчуците с най-високо съдържание на вода са динята, пъпеш, ягодите, грозде, цитруси, целина, краставици, марули, карфиол, зелена чушка, доматите...

f
Снимка: iStock

Намалете като цяло калориите. През лятото не се нуждаем толкова от тях. Горещините достатъчно натоварват организма, за да го затормозяваме допълнително с тежка и мазна храна. Рибата, морските дарове, пилешкото месо в комбинация с голяма свежа салата са достатъчни за да се чувстваме сити. Ако сте любители на сладкото и не можете без него ,сладоледът е приемливо изкушение (все пак е лято). Може да пробвате да приготвите сами домашен сладолед, смесвайки бадемово мляко с плодове по избор и малко мед за повече сладост (или доза овкусен протеин вместо мед - шоколадов, плодове), замрязавате за няколко часа и имате полезен, здравослен десерт без излишни калории.

f
Снимка: iStock

Не забравяйте физическата активност. Спортувайте рано сутрин или вечер, в прохладните часове на деня. В комбинация с намаления калориен прием, свалянето на няколкото килограма е гарантирано.

Бъдете постоянни и мотивирани!

f
Снимка: iStock

Още по темата:

Тема на месеца в Edna.bg

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти