5 начина да се мотивираме за спорт и физическа активност

5 начина да се мотивираме за спорт и физическа активност
Снимка: iStock

Светла Тодорова

Всички имаме нужда от пораздвижване и някаква физическа активност, особенно след дълъг и оттегчителен работен ден. Обикновено желанието е на лице, но стигне ли се до неговото осъществяване, често махваме с ръка и решаваме да пропуснем този момент. Истината е, че 1 час физическа активност ще ни отпусне и разведри много повече от това да легнем пред телевизора или просто нищо да не правим. Спортът и движението са най-добрата превенция срещу депресиите и стреса, трябва само да открием личната си мотивация и да не забравяме постоянството.

Това да си поставим ясна и изпълнима цел е първата крачка в нашата мотивация. Да свалим 3-4 кг., да постегнем бедрата и дупето, да подобрим издържливостта си, да бъдем по-гъвкави (стречингът прекрасно тонизира тялото, подобрява кръвообръщението и намалява болките в ставите), да се научим да плуваме или да караме колело... чудесни и изпълними цели, които ще ви раздвижат и ободрят. Ако проявите и постоянство, постепенно сами ще започнете да надграждате постигнатото и да изисквате повече и повече от вашето тяло. Това съответно ще подобри физиката ви, стойката и самочувствието.  

х
Снимка: iStock

Не се подвеждайте и обезкуражавайте, гледайки снимки или видеа на спортуващи, атлетични жени и мъже. Това са хора, за които спортът вероятно е професионално занимание и всичките им усилия са насочени единствено и само към това. Бъдете наясно с физиката, генетиката и възможностите си и опитайте да подобрите своите физически дадености. Хората сме различни, няма как да изглеждаме като „по калъп”. При едни са по-оформени или по-лесно се поддават на оформяне краката, при други ръцете, при трети дупето... работете над това, което искате да подобрите във физиката си, без да се сравнявате с другите. Нека огледалото бъде вашият мотиватор и съветник. 

Създайте си настроение и позитивни емоции, за да изпълнявате избраната от вас физическа активност с желание, хъс и постоянство. Слушайте хубава музика докато тренирате, купете си нов спортен екип. Ако обичате компания, поканете позитивен и нахъсан приятел, за да се мотивирате взаимно, споделете с близките хора около вас своите спортни постижения и емоции... това ще ви стимулира да продължите напред и да надграждате постигнатото до момент. 

х
Снимка: iStock

Не приемайте спорта като задължение. Постоянството е основен ключ за добри резултати, но разбира се, че не всеки път сме в кондиция и можем да следваме плановете си. Тренирайте, когато имате възможност, важното е да бъде с желание. Опитвайте да бъдете постоянни, така сами ще усетите с времето, че тренировката ви липсва, ако сте я пропуснали. Тялото свиква с натоварванията и ще „иска” от вас да му ги осигурявате. А самото то ще ви се отблагодари с една по-стегната и хармонична визия.

Бъдете търпеливи. Няма как за две седмици спорт да очаквате големи промени във физиката ви. И това ще стане, но си дайте време и го оставете за по нататък. Съсредоточете се първоначално върху ползите като цяло от спорта... това да се чувствате енергични, тонизирани, по-малко стресирани, с повече самочувствие, по-силни физически, заредени с нови емоции и преживявания, защо не и с нови приятели, споделящи вашите цели и желание за спорт. Ако сте постоянни, резултатите няма да закъснеят.

х
Снимка: iStock

Грижата за нашето здраве и нашето тяло е лична отговорност. Имаме ли желанието и мотивацията, ще успеем да постигнем целите си. И нека не забравяме, че е важно да се забавляваме, така плановете и целите са по-лесно и успешно изпълними!

х
Снимка: iStock

Още по темата:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти