Как да задържим килограмите след диета

Как да задържим килограмите след диета
Снимка: Thinkstock

Светла Тодорова

Топлите месеци вече настъпват и със сигурност повечето от нас са в някакъв здравословен режим с цел по-добра визия за следващия сезон. Свалили сме няколко килограма, изглеждаме по-добре, „влизаме” в любимите дрехи и сме готови за плажа.

Тук обаче идва коварният момент, в който успокоени от постигнатите резултати се връщаме към някои вредни хранителни навици в ежедневието и няколкото трудни за сваляне килограми отново са върху нас. Йо-йо ефектът е налице и всичко с ограниченията трябва да започне отначало.

г
Снимка: Thinkstock

Всъщност, истината е, че здравословният, балансиран начин на хранене заедно с любимата физическа активност, трябва да се превърнат в начин на живот. Така ще поддържате относително едно и също тегло и хармонично, стегнато тяло през цялата година. Ще избегнете стресиращите летни диети с изтощителни тренировки и ще се радвате на балансиран начин на живот.

Повярвайте, че придържате ли се целогодишно към здравословния си план, ще бъдете много по-спокойни относно визията си и ще се радвате на лятото без да се подлагате на стрес и депресии за това как изглеждате през този сезон.

г
Снимка: Thinkstock

Да запазим свалените килограми след диета е може би по-трудно от това да спазваме самата диета. Краткосрочните, драстични хранителни експерименти са основният виновник за това. Лишен рязко от достатъчно храна, организмът активира инстинкта ни за самосъхранение.

Тялото не разбира, че сме на диета и възприема липсата на храна като заплаха за оцеляването ни. Това го принуждава да влезе в друг режим на работа , за да се адаптира към новите условия, които му налагаме. Колкото по-драстична е липсата на храна, толкова по-осезателна е съпротивата на организма. Започва да забавя обмяната на веществата, метаболзимът влиза в „икономичен режим” и свалянето на килограми постепенно намалява или спира.

г
Снимка: Thinkstock

Това ни принуждава да намалим още храната, но след седмица сме отново в застой. Влизаме в омагьосан кръг, в който често върнатите килограми са повече от свалените.

За да запазим постигнатите резултати е важно да поддържаме мотивацията си и да не се успокояваме с успеха си до момента. Върнем ли се към старите хранителни навици и намалим ли спорта, повярвайте, за много кратко време ще сме с предишната си визия и килограми.

г
Снимка: Thinkstock

Намерете приятели обичащи спорта и активния начин на живот.Това ще поддържа и вашата мотивация, а неизбежният момент на съревнования и сравнения - кой какво е постигнал и как изглежда - ще ви дърпа напред към все по-добри резултати.

Запазете и обличайте понякога дрехи от „предишния” си период. Разликата в това как ви стоят сега и как е било преди, е доста силна мотивация, за да продължавате напред. Албумите със снимки, също онагледяват постигнатото.Отваряйте ги често изгубите ли мотивацията си.

г
Снимка: Thinkstock

Движете се достатъчно и през дните, в които не упражнявате избраната физическа активност. Ползвайте стълбите, ходете пеша, карайте колело, плувайтe... така метаболизмът ще бъде достатъчно стимулиран да гори калории и да топи килограми.

Хранете се „чисто”, пийте достатъчно вода, ограничете вредните храни и резултатите ще са налице. Малките „забежки” към някоя вкуснотийка няма да навредят на режима ви, но основно се придържайте към здравословното си меню. Бъдете постоянни през цялата година и ще забравите за йо-йо ефекта и стресиращите летни драстични диети.

г
Снимка: Thinkstock

Още по темата:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти