За една истински добра лятна салата

За една истински добра лятна салата
Снимка: Thinkstock

Салатата е перфектното блюдо за лятото, тъй като е лека, свежа, засищаща и в същото време диетична.

В салатата си може да слагате какви не продукти, за да я направите по-разнообразна и ароматна.

Ние ви предлагаме няколко съставки, които е добре да включите в купата със свежи зеленчуци, за да се радвате на истински здравословно и вкусно хапване.

Тъмно зелени зеленчуци
Колкото по-наситен е зеленият цвят, толкова по-витаминозен и полезен е зеленчукът, а и вкусът е по-плътен. Доверете се на спанака, марулята и лапада и ги сложете в щедри големи количества към салатата си.

Протеини
За да бъде вашата салата перфектна, то тя трябва и да засища добре. Само със спанак и зехтин не става. Затова добавете протеини под формата на сьомга, пиле на грил, боб или твърдо сварени яйца например.

Свеж плод

Може да ви се струва малко странно, но парчета грейпфрут могат да овкусят по невероятен начин салатата ви! Експериментирайте с всичко, което ви харесва – ябълки, круши, грозде, боровинки, пъпеш, портокал и т.н. Плодовете ще добавят допълнително количество фибри, витамини и свежест към лятното блюдо.

Ядки и семена
Те са чудесно допълнение към всяка салата, тъй като са богати на мазнини, фибри и протеини и придават малко повече тежест и ще ви заситят за по-дълъг период от време. Проблемът само е, че са с високо съдържание на калории, така че трябва да внимавате с количеството. Една супена лъжица сурови ядки е достатъчна.

Авокадо

Не веднъж сме ви писали за уникалните свойства на авокадото и защо е добре то да присъства както на трапезата, така и в домашните ви маски за лице и коса. То е доста мазно и с високо съдържание на калории, но пък в малки количества ще допринесе не само за подобряване на вкуса, но и за повишаването на здравословните качества на салатата. Плодовете на авокадото са с богато съдържание на витамини А, РР, Е, В1, В2, В6, калий, цинк, желязо магнезий калий, фибри и витамин К (Phytonadione), който е мастноразтворим витамин, образуващ се с помощта на бактерия в човешкото тяло. В организма (познат като Витамин K1) спомага за синтезиране на някои протеини, намиращи се в кръвната плазма, бъбреците и костите. Освен това действа като коагулант, тоест има съсирващо действие, като така предпазва от кръвозагуба при нараняване.

Не прекалявайте обаче с авокадото. Една четвърт в салатата ще добави 80 калории, 244 мг калий, 3,4 грама фибри и един грам протеини.

Не забравяйте, че не е нужно задължително да овкусявате салатата си, но ако го правите, то нека бъде с малко зехтин екстра върджин и лимонов сок, например, вместо оцет.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Представителите на кой зодиакален знак не можете да понясяте?

Абонамент