За един по-здравословен ден

За един по-здравословен ден
Снимка: Thinkstock

След преяждането по време на скоро отминалите коледни и новогодишни празници е нормално да ни е обзело желание за пречистване на организма и минаване дори на лека диета.

Вече ви писахме точно за този период кое е най-използваното средство за отслабване.

Сега ще ви предложим няколко съвета, дадени от Fitsugar.com, които целят да ви помогнат да изградите по-здравословно ежедневие. Защото в крайна сметка правилното сваляне на килограми се случва не със спирането на храната, а с поемането на подходяща такава в нормални количества.

Като начало, нека започнем от закуската. Тя е най-важното хранене за деня, както много пъти се е казвало, тъй като ускорява метаболизма и дава енергия за целия ден.

Много е писано какво може и какво не може да се яде за закуска. Редица специалисти споделят, че е по-добре сутрин да хапнете по-обилно, отколкото вечер. Това обаче не бива да ви служи за извинение да прекалите със сладките и тестени неща още на закуска!

Кисело мляко, плодове, препечени филийки, подходящи сирена, шунка или филе, овесени ядки, мюсли, семена – изборът на подходящи и засищащи варианти за закуска са много, зависи от вас какво ще изберете.

Пийте много вода! Този съвет ненапразно е повтарян толкова много пъти. Хидратацията на организма е ключова за здравето.

Разнообразявайте и с чай и сок от прясно изцедени плодове,  за сметка на газираните и изкуствено подсладени напитки.

Разхождайте се през деня, независимо колко е натоварена работата ви. Даже ако работите седнали, е от огромно значение да се движите. Слизайте една спирка по-рано или тръгнете по стълбите, а не с асансьора – това са малките неща, които обаче са от голяма полза.

На всеки половин час отделяйте по няколко минути за почивка и ставайте колкото може по-често от бюрото (ако обаче това ще е, за да отидете да пушите, няма смисъл да го правите, вредата от цигарите е в пъти по-голяма от ползата, че сте се разходили за пет минути).

Следобед често ни се хапва нещо сладичко и именно в тези часове от деня сме сякаш най-склонни да нарушим хранителния си режим. Заредете се с ядки, пресни плодове или сушени такива, чай или топло мляко и се опитайте да избегнете шоколадовите вафли, чипс и други подобни.

На всеки се случва да е имал тежък и стресиран ден и единственото, което иска, е да се прибере у дома и да се излегне удобно. Често тези планове включват и гастрономически прегрешения с прекалено големи количества храна. Вечер е най-противопоказно да се преяжда, но сякаш именно тогава имаме време да си сготвим и да се нахраним спокойно.

Избягвайте тежките пържени и мазни храни, старайте се да има свежи зеленчуци на масата, а десертът по-добре го пропуснете.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

В каквa роля сте през тази учебна година?

Трите зодии, без които светът не би оцелял
Астрология

Трите зодии, без които светът не би оцелял

Светът е балансиран, защото е населен с различните представители на...

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам
Свободно време

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам

Днес решихме да ви припомним един текст, който ни показва...

Сексът, от който се страхуват жените
Свободно време

Сексът, от който се страхуват жените

Eдна от най-обсъжданите и най-скандалните теми - това е темата за...

Абонамент