Прекарвате целия си ден седнали зад бюрото? Тези 5 йога пози ще ви помогнат да се раздвижите

жена йога спокойствие щастие
Снимка: iStock

Вече вероятно сте чували фразата „седенето е новото пушене“. Но, честно казано, медицинските изследвания алармират през последните няколко години относно опасностите от прекалено многото време, прекарано в седнало положение, и какво означава тенденцията на заседналия начин на живот за нашето тяло. Тези безкрайни часове, прекарани на стол, може да изглеждат безобидни, но са свързани с повишен риск от сърдечни заболявания, диабет, рак и депресия.

За съжаление, има още лоши новини: средностатистическият човек прекарва около 12 часа дневно в седнало положение и според Центъра за контрол и превенция на заболяванията трябва да се занимава със 150 минути физическа активност с умерена интензивност седмично.

Но не се отчайвайте и предавайте, ако сте от онези почти 80% от възрастните, които не отговарят на тези указания. „Всяка дейност, колкото и интензивна да е, носи ползи за здравето“, казва Кийт Диас, асистент по поведенческа медицина в Медицинския център на Колумбийския университет.

Но трябва ли да караме колело всеки ден или да изкачим планина, за да извлечем ползи за здравето си? Не! В проучване, публикувано в “American Journal of Epidemiology”, Диас и неговите съавтори установяват, че замяната на 30 минути седене с леки и умерени упражнения може да намали риска от смърт съответно със 17% и 35%.

„Нашето проучване установи, че няма минимум. Дори малки прояви на активност, които продължават от 1 до 5 минути, осигуряват ползи за здравето по отношение на намаляване на риска от смърт,“ казва Диас.

Въпреки че повечето видове йога се считат за доста интензивни и натоварващи, правенето на слънчеви поздрави може да помогне да компенсирате негативните ефекти от седенето и прегърбването през целия ден. Целта е да се движите редовно. „Бих препоръчал йога на всеки и ако ви хареса, има вероятност да продължите да го правите години наред“, казва Диас.

За да компенсирате последиците от продължителното седене, трябва да опитате определени пози. „Ако прекарвате много време в седнало положение, тогава идеалната програма за йога трябва да се фокусира върху пози, които са в изправено положение“, казва Патриша Фриберг, инструктор по йога и пилатес и фитнес мениджър в Калифорния.

Ето поредица от пози, които тя препоръчва, за да противодействате на седенето през целия ден:

5 йога пози, ако водите заседнал начин на живот

Още по темата:

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти