Как да възстановим метаболизма си след празниците

храна пролет жена сьомга салата
Снимка: Istock

Великденските и майските празници по традиция са предпоставка за безкрайни трапези, дълги обеди със семейството и късни вечери с обилно количество храна и алкохол. Ето че почивните дни са вече зад гърба ни и е време да рестартираме метаболизма си, за да се разделим с натрупаните килограми. Днес ще ви разкрием как да посрещете пролетта в идеална форма.

Не пренебрегвайте мазнините

Добавете към менюто си полезни мазнини, които може да откриете например в зехтина, авокадото, ядките и “мазните” риби, като сьомга, херинга, пъстърва, скумрия, тон и сардина. Тези мазнини са особено полезни, тъй като са отлично гориво за митохондриите и по този начин подпомагат правилната работа на органите и клетките. Освен това имат много високо съдържание на омега-3 мастни киселини, които намаляват нивата на хормона на стреса, който пък играе роля в складирането на мазнини.

храна пролет жена сьомга салата
Снимка: Istock

Заложете на цветното

Хапвайте смело зеленчуци и комбинирайте различните им цветове, за да подхраните организма си с палитра от антиоксиданти. По този начин ще си осигурите ситост, докато се борите с оксидативния стрес, който може да е враг номер едно на добрата фигура.

Не забравяйте яйцата

Символът на великденската трапеза всъщност представлява перфектен баланс между протеини и мазнини, за сметка на нулево въглехидратно съдържание. Непременно добавете към сутрешното си меню поне две кокоши яйца - те ще ви държат сити с часове след това, като по този начин съдействат за отслабване. 

храна пролет жена сьомга салата
Снимка: Istock

Движете се

Ежедневното движение е ключът към разбуждане на заспалия метаболизъм. И това съвсем не означава, че трябва задължително да се сдобиете с карта за фитнес. Времето навън е прекрасно за дълги разходки, а и винаги може да отидете пеша на работа. Специалистите съветват за оптимални резултати да поддържате бърз ход, като засилвате до своя максимум за 30-60 секунди, след което намалявате темпото до нормално за 3-5 минути.

Помогнете на режима си

Дори и най-добре балансираният режим се нуждае от малко допълнителна помощ, за да даде перфектни резултати. Затова ви препоръчваме да се доверите на изпитана хранителна добавка в помощ на отслабването и поддържането на здравословно тегло. Заложете на комбинация от натурални екстракти, като например живовляк, хитозан, витамин C и биотин, които може да откриете в капсулите Fattache.

храна пролет жена сьомга салата
Снимка: Istock

Време е за сън

Добрият сън може чувствително да допринесе за рестарта на метаболизма. Старайте се да си осигурявате 8-часова почивка, по време на която да спите непробудно в добре проветрена среда. Лягайте си достатъчно рано, за да разполагате след това с време сутрин - много е важно да не стресирате организма си с факта, че закъснявате, а вместо това да закусите спокойно и да бъдете подготвени за всички предизвикателства на ежедневието.

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти