Как да преборим умората с йога

Светла Иванова
Снимка: Личен архив

Умората – пролетна или хронична е често срещана не само в този сезон. Обикновено дължаща се на стреса, ежедневните ни задължения и качеството на храната, която консумираме обикновено набързо, умората е трудно да се премахне с почивка само на физическо ниво.

По-добре е да вземете мерки не само да я преодолеете, а и да предотвратите появата ѝ. Тук отново йогата може да ви дойде на помощ.

Започвайте деня със слънчевия комплекс или го използвайте като загрявка преди упражненията, които ще ви помогнат да я избегнете.

Отново трите най-полезни асани – стойка на глава,  главоколянна и свещ, ще ви подействат най-благоприятно. За да сте свежи и в добра кондиция, ще ви помогнат и позите – рало, щъркел и странична извивка.

Направете рало след свещ. Тя действително огъвкавява гръбнака и премахва умората. Позата е полезна и при нередовен месечен цикъл, запек, гастрит и мн. др.

Легнете с длани до тялото обърнати към пода. С помощта на коремните мускули повдигнете таза и краката. Отпуснете ги над главата, докъдето можете. Нека брадичката ви опира в ключицата. Останете за няколко вдишвания и издишвания. Концентрирайте мисълта си в слънчевия сплит (между пъпа и лъжичката на гръдния кош).

Продължете със странична извивка. Седнете с двата крака в една посока като тежестта да пада на дясното бедро. Оттук прехвърлете левия крак пред десния и с дясната ръка прегърнете коляното. Лявата ръка остава отзад за опора. Погледът също е през лявото ви рамо. Задръжте за няколко вдишвания и издишвания. По-гъвкавите могат да промушат дясната ръка под крака и дори да хванат и задържат за кратко двете ръце. Останете за 5 вдишвания и издишвания.

Повторете и на другата страна.

Изправете се и с издишване се наведете към коленете. Това е поза "щъркел". Опитайте да доближите челото към коленете, докъдето можете. Ръцете поставете на пода или прегърнете коленете с тях.

Завършете с кратка релаксация като се стараете да отпуснете цялото тяло. Останете така поне 5 минути. Мислете за нещо приятно.

Следващият път очаквайте 3-минутен комплекс за стегнато тяло само с 3 упражнения. 

Пишете на Светла Иванова на edna@netinfo.bg.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент