Дихателната техника, която може да ви успокои за по-малко от 5 минути

Няма как да избягате от стреса в наши дни. Дори и най-дзен хората в живота ви имат моменти, в които се чувстват сякаш губят контрол. Нивата на тревожност в страни от целия свят се увеличават. Всичко може да изглежда непосилно, но има проста, ефективна техника, която може да ви помогне. А споменахме ли, че е безплатна?

Да, говорим за дълбокото дишане. Това е едно от онези неща, които са толкова очевидни, но толкова полезни – когато всъщност го правите правилно, за да помогнете за управлението на тревожността и стреса. И така, как можете да използвате дълбокото дишане, за да ви помогне да се успокоите, и защо работи? Д-р Нина Смайли, психолог и директор на програмирането на вниманието в Mohonk Mountain House в Ню Йорк сподели своите знания по темата.

жена стрес паник атаки паника тревожност
Снимка: iStock

Какво да направите

Преди да отхвърлите дишането като средство за намаляване на стреса, защото не сте някой, който редовно практикува йога или медитация – не го правете! Не е необходим предишен опит, за да се възползвате от ползите от дълбокото дишане.

„Ако се окажете в стресова ситуация, незабавно насочете вниманието си към модела на дишане“, казва д-р Смайли пред SheKnows.

6 начина как успокоим отрицателните мисловни спирали

Започнете, като се центрирате чрез бавни, пълни вдишвания.

„Докато вдишвате и издишвате, тихо си казвайте „навътре“ и „навън“. По време на този цикъл, ако някаква мисъл дойде в ума ви, нежно и неосъдително я признайте, пуснете я и се върнете към дишането“, обяснява Смайли. „Използвайки внимателното дишане, вие ще откриете, че умът ви е по-чист, а тялото ви по-спокойно, което ви позволява да се справяте със стресовата ситуация възможно най-умело.“

жена дишане медитация стрес паник атаки паника тревожност
Снимка: iStock

За извънредно стресови ситуации, когато може да търсите практика с по-бърз ефект, Смайли предлага да стегнете мускулите на тялото си, докато вдишвате, и да задържите дъха си за момент.

„Когато издишвате бавно, освободете цялото напрежение от тялото си“, казва тя. „Това ще ви помогне физически да се освободите от стреса. Ще почувствате бързо промяната, когато започнете и продължите да дишате внимателно.“

4 трика за справяне с тревожността и паник атаките

Защо работи

Като начало, когато спрете (или забавите) това, което правите, за да си поемете дъх, това ви дава минута да си починете (дори и да е за кратко) от всичко, което причинява стреса ви. И нещо повече – това има благоприятни физически ефекти върху тялото.

тревожност паник атаки жена тъга
Снимка: Istock

„Дишането ни помага да се борим със стреса, като активира парасимпатиковата нервна система, която забавя сърдечната честота и ви позволява да се отпуснете“, обяснява Смайли. „Когато практикувате дишане и медитация по-редовно, започвате да изграждате нов невронен път в мозъка, до който можете да получите достъп по време на стрес.“

В крайна сметка дихателните техники и медитацията могат да доведат до значителни ползи, като понижено кръвно налягане, подобрен фокус, подобрени взаимоотношения и повишена производителност, казва Смайли.

Така че следващия път, когато се почувствате претоварени от стрес или тревожност, отделете минута, за да дишате – това може да ви помогне да се успокоите и да погледнете нещата в перспектива.

жена медитация йога
Снимка: iStock

Още по темата:

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти