Уловки в съветите за отслабване

f
Снимка: pxhere.com

Д-р Павлина Андреева

Стотици съвети за отслабване и все по-дебели хора. Дали не сме разбрали правилно препоръките или те са напълно безполезни точно за нашия случай?

Трябва да се признае, че понякога съветите са заблуждаващи, без подробности и допълнителни обяснения и после се чудим защо не „работят”.

Ето най-честите уловки:

За да отслабне, човек трябва да се храни бавно и с удоволствие. Така е, сигналите за ситост се подават от стомаха към мозъка чак след 15-тата минута от началото на храненето. Тоест тези, които ядат като патки бързо и без да дъвчат добре, изяждат огромни порции без удовлетворение. Когато то настъпи, вече са преяли. Бавното хранене има ефект, само ако е придружено от мислене по време на храненето–още преди да е свършила храната, сит ли съм вече? И ако е така, да спрем, дори в чинията да има още. Защото голямата порция изядена бавно или бързо си е голяма порция.

f
Снимка: pxhere.com

Сутрешната закуска е задължителна. Логиката е, че през деня лесно ще изгорим калориите, а и няма да се прегладнява и след това да се нахвърляме на храната. Ами ако не ми се яде сутрин? Някои известни диетолози дори препорачват да не се храним до 12 часа, или да караме само на плодове (1-2) до обяд. Напоследък се налага интуитивното хранене. Човек трябва да слуша тялото си, то би трябвало да знае от какво има нужда и кога. Храната се усвоява най-добре, когато имаме сигнали за глад, а не защото е време за закуска или обяд.

f
Снимка: pxhere.com

За да се отслабне трябва да се храним поне 5 пъти на ден. Явно, за да не прегладняваме. Но не се подчертава дебело, че една ябълка или друг плод, ядки, малки прегрешения (вафличка, солети, капучино и др) се броят за едно хранене! И че плодовете са доста калорични, както и фрешовете. 5 хранения означава 3 основни в съобразено количество и състав плюс две междинни (плод, чаша кисело мляко). Иначе от уж невинните леки похапвания трупаме калории без да се усетим.

f
Снимка: pxhere.com

Спортуването е задължително за отслабващите. Така е, мускулите се стягат, кожата увисва по-малко, горят се калории, мускулите са най-големият консуматор на кръвна захар. Но и тук има уловки. Първата е, че хора с много излишни килограми могат да увредят ставите си при повечето спортове. За тях подходящо е плуването. Втората уловка е, че само със спорт без рязка промяна на храненето няма как да се отслабне. Изгорените калории за един час във фитнеса са колкото два шоколадови бонбона.

f
Снимка: pxhere.com

И разбира се, най –примамливото предложение за отслабване –таблетки и разни хранителни добавки, обещаващи чудеса. Ядеш и слабееш! Е, такова чудо няма! Иначе нямаше да има дебели хора, включително богати и известни, които могат да си позволят всякакви лекарства. Да не забравяме, че вълшебните хапчета се продават като хранителни добавки, тоест не са проучени и контролирани като лекарствата и на практика никой не знае какво съдържат. А ако все пак имат някакъв ефект, той се дължи на указанието да се спазва режим с известни на всички ни ограничения.

f
Снимка: pxhere.com

Без генерална промяна в начина на храненето и мисленето (емоционалното хранене), които да станат траен навик, няма как да се отслабне.

f
Снимка: pxhere.com

Още от д-р Андреева:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Кой е любимият ви герой от "Приятели"?

Оферти