Защо диетите рядко дават резултат при жените?

Защо диетите рядко дават резултат при жените?
Снимка: Thinkstock

Марина Декова

За да имаме успех във всяка една насока, трябва да се потрудим и то не малко.

Това винаги е с цената на някои нелеки ”лишения” или промяна на досегашните навици и излизане от "зоната на комфорта". Дотук нищо ново.

Изключение не правят и целите, обвързани със свалянето на килограми или достигане на дадена визия. И по-конкретно - трябва да се научим да планираме предварително храната си, да подбираме подходящите за нас източници, да си носим  кутии, да не пропускаме хранене, да се храним по-често от преди и да не се поддаваме на изкушенията, които доскоро са присъствали в менюто ни и са навсякъде около нас.

Повечето жени обаче, които си поставят за цел да се стегнат, да отслабнат или да заприличат на "онази от списанието", се обръщат към специалист, диетолог или онлайн треньор. Дотук добре, но какво следва по-натам? Голяма част от тях смятат, че диетите и прорамите работят сами по себе си, без много, много зор да си дават за спазването им.

Непременно след като получат изготвения план, започват да валят въпроси и оправдания като:

Снимка: Thinkstock

"Нямам време да си готвя."
"Не мога да ям всеки ден едно и също, искам разнообразие."
"Нямам време да се храня по 4-5 пъти на ден"
"Не мога да пия толкова вода"
"Не мога да закусвам"

...списъкът е безкраен.

За да постигнете целите си, да сте здрави и притежавате мечтаната фигура, или поне да се опитате да се доближите до нея, трябва да:

• Се храните по 4-5 пъти на ден на по-малки порции
• Да пиете повече вода, поне 2.5 л на ден
• Да съумявате да комбинирате правилните хранителни вещества и източници на енергия в определените часови зони на денонощието (съветвам ви да се обърнете към специалист по хранене)
• Да изключите вредните хранителни навици
• Да спрете се храните с каквото ви падне в огромни количества, заради дългия период на глад
• Изключите всякакви полуфабрикати.

Напоследък започнаха да излизат нови моди в храненето, които така са направени, че да са лесни за изпълнение. Такъв пример са диетите тип ”периодично гладуване”, кетонни диети и т.н.

Снимка: Thinkstock

Много по-лесно и достижимо е да не се планира храненето, да се гладува 16-18 часа, след което да се приеме огромно количество, каквото ни падне храна, без да се лишаваме от определени храни, които иначе са забранени. Такъв пример е за най-новата мода сред хранителните режими – циклично хранене или периодично гладуване. Това е в разрез с всякакви физични принципи и закони на забързването на метаболизма и свалянето на килограми.

При дълги периоди на глад и лишения тялото забавя метаболизма си и започва да складира и да трупа при първа възможност. Това е принципът и на йо-йо ефекта при повечето диети, когато ги спрем.

Научете се да подбирате правилните източници на хранителни вещества, планирайте храната си, разнообразявайте менюто си, хранете се често на малки порции, пийте достатъчно количество вода и не спирайте да се движите!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент