Отново във форма след отпуската

Отново във форма след отпуската
Снимка: Thinkstock

Биляна Божилова

Най-активният период за влизане във форма обикновено е от началото на пролетта до лятната отпуска. В останалото време се отдаваме предимно на хапване, пийване и мързелуване.

Ваканцията приключва. Динамичният работен сезон започва. Есенната депресия се задава. Килограмите са в повече.

Много проблеми, едно решение – балансирано хранене с тренировъчен режим. Не звучи особено лесно, но на практика е доста приятно. Ако знаеш как да дозираш тренировките и да контролираш хапването.

Есенните плодове и зеленчуци – дар за фигурата

В края на лятото и началото на есента изобилието от свежи плодове и зеленчуци по нашите географски ширини е толкова голямо, че да ядеш хамбургери и пици е срамота. Хапването на сочни плодове и тъмно оцветени зеленчуци не само помага за здравословно отслабване, но и укрепва имунната система. Организмът се подготвя за справяне с есенната депресия и за защита срещу зимните вируси.

Не пропускайте свежите селски ябълки. Те са богати на флавоноиди, мощни антиоксиданти, които подмладяват, разкрасяват, предпазват от вируси и успешно топят мазнини. Круши, дюли и сини сливи също може да хапвате смело. Само гроздето го консумирайте умерено, защото съдържа висок процент захари.

Градинските домати, краставици и чушки са идеални за салати, които трябва да са основна част от дневното меню. Къдравото зеле е отличен източник на витамин С, бета-каротен и минерали. Подобрява храносмилането и се бори с излишните килограми.

За „нейно величество тиквата“ само добро или нищо. Варена, печена, подсладена с мед или в солени ястия, тиквата помага за отслабване, бори се с инфекциите и подмладява кожата. Съветвам ви да добавите и червени боровинки към храненето си, защото са нискокалорични, а ползите им за здравето и фигурата са безценни.

Жегите си отиват, настава време за спорт

Да спортувам при температури над 30 градуса винаги е било прекалено предизвикателство за мен. Колкото пъти хвана тенис ракетата или се кача на колелото, толкова бързо се отказвам. За тичане въобще не мога и да си помисля. А да се затваряш в добре охладена фитнес зала лятото също не е ничия мечта. Някои проявяват свръхволя и тренират усърдно дори през големите горещини, но ако четете този текст, едва ли сте от тях.

Сега е моментът да изберете спорта, който най-много ви допада и да му отдадете част от свободното си време. Тенис, каране на колело, джогинг, футбол, волейбол, фитнес или йога, каквато и физическа активност да изберете, резултатите няма да закъснеят. Стига да сте упорити и постоянни.

Да не забравяме разходките. След час или два разходка сред природата или из градските улици, може да се почерпите с любимо питие. Все пак наградите са най-добрият мотиватор за всяка Edna жена.

Вижте и нашето специално приложение за упражнения в домашни условия "Във форма".

Прочетете още:

Как работата ни прави дебели?

Новите суперхрани за закуска

Защо не съм с плоско коремче?

Как тренират жените по света

Холистичен подход към фигурата

Есента е идеална за отслабване

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент