Как се променя тялото с 30 минути тичане дневно (експеримент в развитие)

Само 30 минути на ден тичане в съседния парк или дори околоблоковото пространство могат да спомогнат за това да се чувстваме и изглеждаме по-добре.

Научно доказано е, че движението като цяло може да подобри здравословното ни състояние.

Факт 1: Ако имате навик редовно да се придвижвате пеша, вероятността да се разболеете от коварни заболявания като диабет тип 2 намалява с до 60% , а с 20% намалява рискът от рак на дебелото черво.

Факт2: Ако вървите редовно пеша, ще намалите риска от сърдечно-съдови заболявания и инсулт.

тичане
Снимка: Thinkstock

Факт3: Възрастните хора, които ходят пеша по 10-тина километра или повече за цяла седмица имат по-голям шанс да се предпазят от загуба на краткосрочната памет и нарушена концентрация.

Факт 4: Без съмнение темпото, с което вървите има значение за изгарянето на калориите. Така например, ако за 30 минути изминете 3 км ще изгорите 75 калории. Ако за същия период от време – 30 минути изминете пеша 4.5 км калориите са около 100.

Факт 5: Движението на толкова много мускули ще повиши силата на кръвообращението ви и това ще достави ценни вещества равномерно в цялото тяло. Ако вървите по-бързо, това ще ви кара да вдишвате и издишвате по-бързо и нивата на кислород в кръвта ще се вдигнат.

тичане
Снимка: Thinkstock

Прибавете към тях и само 30 минути джогинг. В началото вероятно ще ви сполети мускулна треска. Сред топ 3 на най-популярните методи за справяне с нея са:

1. Хидратация – Водата подпомага изкарването на токсините от тялото, така че колкото повече вода пиете, толкова по-добре. Недостигът може да влоши мускулната треска и да доведе до мускулни крампи (мускулно схващане).

2. Използването на нестероидни противовъзпалителни - те могат значително да облекчат болката при мускулна треска, но не и да ускорят самото възстановяване. Също така не е препоръчително да се използват подобни медикаменти редовно, имайте го предвид.

3. Други популярни методи - студени бани, масаж, разтягане. За тях също няма научни доказателства да помагат при редуцирането на болката или ускоряването на възстановяването при мускулна треска, но може да си заслужава да пробвате.

Резултатите обаче си заслужават усилията.

тичане
Снимка: Thinkstock

А сред тях са:

→ Сваляне на излишни килограми

→ Стегната мускулатура

→ Тонус и енергия през целия ден

→ Самочувствие от постигнатото.

Във видеото горе вижте как се променя тялото ни само след половин час тичане дневно в продължение на един месец.

Oще по темата

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент