Как да преборим пролетната и всяка друга умора

Как да преборим пролетната и всяка друга умора
Снимка: Thinkstock

Лилия Огнянова

Какво е пролетната умора – реално състояние на духа или извинение за мързеливците?

Истината е, че пролетна умора наистина има и наляга дори хора, които са хиперактивни.

Всичко започва от зимата – късият ден, ниските температури, липсата на сезонни плодове и зеленчуци, желанието на тялото за по-мазни и засищащи храни... Всичко това води не само до трупане на някой и друг излишен килограм, но и на изтощение на организма.

Със смяната на времето през март нещата се влошават още повече и на голяма част от хората им трябва седмица, за да „настроят“ отново биологичния часовник и метаболизма си на пролетно време.

Това води до пълна липса на енергия, загуба на мотивация особено за спорт. По-лошото обаче е, че често защитните сили на организма също спадат през този период, което насърчава всякакви настинки, вируси и грипозни състояния да се вихрят.

Всичко, от което организмът има нужда в променливото пролетно време, са витамини и минерали, особено витамин С.

Истината е, че пролетната умора дори може да бъде избегната, ако се вземат мерки на време, а именно – ежедневна консумация на пресни плодове и зеленчуци под различна форма – сурови, на пара, на прясно изцеден сок.

Важно уточнение – купешките сокчета и фрешове нямат нито толкова витамини, нито толкова фибри и минерали, колкото домашно приготвените такива. Даже напротив – пиете в по-голямата част подсладители, оцветители и ароматизатори.

Организмът ви няма нужда от това. Излишният прием на захар ще ви направи още по-мудни и ще отвори апетита ви.

Затова си правете фрешове вкъщи. Има най-разнообразни рецепти за тях, всичко зависи единствено от вашето въображение и вкус.

Постарайте се обаче по веднъж на ден да пиете/хапвате портокал, грейпфрут, лимон, ябълка, като можете да си правите различни комбинации от тях. Ето малко полезна допълнителна информация за всеки от тези плодове:

Портокал
Този тропически плод доставя най-много витамин С, в сравнение с всички останали цитруси, като на 100 гр портокал се падат 50 мг витамини и солидно количество калий. Препоръчва се при: стегнат стомах, преумора,различни инфекции, анемия, безапетитие, чернодробни нарушения. Освен това е най-приятен за пиене, тъй като има сладък вкус, а ароматът му е освежаващ.

Лимон
По ненадминат начин стимулира имунната система. Лимоните притежават високо съдържание на витамин С и калий. Витамин С се справя чудесно в борбата с настинките и вирусите, докато калият стимулира мозъка, подпомага правилното функциониране на нервната система и регулира кръвното налягане.

Сок само от лимон би бил абсурден за пиене, но можете да добавяте малко от него в портокаловия си фреш, както и в салата си за допълнително овкусяване.

Грейпфрут
Знаете ли, че 100 гр. грейпфрут съдържат 34-46 калории и 0.5-1.0 гр протеини.100 гр. сок от грейпфрут от своя страна съдържа 37-42 калории и 0.4-0.5 гр. протеини.

Грейпфрутът също е богат на калций, фосфор, желязо и витамин А. В грейпфрута се съдържа голямо количество витамин С, витамин В9, магнезий, калий ликопен (важен антиоксидант).

Спокойно можете да си правите микс между 60% портокал, 30% грейпфрут и 10% лимон за една истински тонизираща напитка! Този фреш е чудесно начало за старт на деня – ще ви освежи много повече от кафе, ще ви зареди с енергия и ще подсили имунитета. А ако го пиете редовно през цялата година, можете да сте сигурни, че ни пролетна, есенна или зимна ще има smiley

Прочетете още:

Детоксикираща диета

Време е за фреш

Как да си направим бърза оранжада

Три детоксикиращи напитки с бърз ефект

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент