Йога за бременни

Светла Иванова
Снимка: Личен архив

През първата ми бременност установих колко е полезно практикуването на йога и за бременните жени.

Това ме вдъхнови да подготвя и запиша на дивиди програма, специално за вас - бъдещите майки, която се радва на голям успех. Заснех я в осмия месец по време на втората ми бременност. Оттогава често ме питат дали няма да започна да водя часове и за йога за бъдещи майки.

Имам удоволствието да ви поканя на откриването на новото студио "Сантоша" (ул. "Георги Бенковски" 11), в което ще имам и такива часове. Тази неделя може да се възползвате от отворените врати на студиото и да опитате. Часовете ми ще бъдат всеки понеделник и сряда от 10.30-11.30ч, а за останалите практики – класическа йога за всички и йога за деца може да видите графика ми тук или в личния ми сайт тук.

Специално за вас, бъдещи майки, днес ще ви представя някои от упражненията показани в диска ми, които ще правим в практиките ми. Препоръчвам ви да ги правите след 3-я месец от вашата бременност и след като сте се консултирали с лекар. А също да сте много позитивни и спокойни. Йога е най-доброто, което можете да направите за вас и вашето бебе

Започнете с поза "Пеперудка"

Това упражнение укрепва гърба и прави бедрата и таза по-гъвкави.

В седнало положение допрете стъпалата на краката едно до друго. Хванете ги и започнете да правите махове. Направете поне 50 маха. Дръжте гърба изправен.

Продължете с извивки много полезни за гръбначния стълб. Легнете по гръб. Отпуснете раменете на пода. Ръцете са в страни. За по-голяма стабилност обърнете дланите надолу. Ходилото на единия крак, поставете върху коляното на другия. Усуквайте таза и краката в едната посока, а главата в противоположната. Разтягайте, докъдето можете и ви е приятно. После - в другата посока. Повторете бавно поне 3 пъти на всяка страна. Наслаждавайте се на разтягането.

Раздвижете гърба и с "котешки извивки"

"Котешки гръб" или "котешки извивки" е едно от най-полезните упражнения, които укрепват матката и премахват напрежението в кръста. Позата също е полезна против болки в гърба. Помага ви също да раздвижите таза и ви подготвя за раждането. Упражнението е като люлка за вашето бебче.

Застанете на колене. Вдишайте и изпънете главата нагоре. Издишвайки, наведете главата и извийте гърба в обратна посока. Повторете няколко пъти със собствено темпо. Почивайте си, когато имате нужда.

Поза "Риба"

Направете тази асана само ако се чувствате добре, без да се насилвате. Особено полезна е за борба против депресията. Преустановете я в напреднала бременност.

Сложете ръце под ханша с  длани обърнати към пода. Вдишвайки натиснете лактите надолу. Извийте гръбнака нагоре, като опрете върхът на главата в пода. Дишайте равномерно. За да излезете от позата, издишвайки отпуснете първо главата на пода, после ръцете.

Докато сте в легнало положение нека направим малък мост. Хванете глезените с раздалечени крака и вдишвайки вдигнете ханша нагоре. Издишвайки спуснете ханша обратно на земята. Повторете 8 пъти, като се опитвате да стягате таза и тазовото дъно допълнително при всяко повдигане.

Модификация на "Главоколянна поза"

Тази асана стимулира цялата нервна система и укрепва вътрешните органи. Седнете и разтворете крака, за да може при навеждане да наместите корема между тях. Наведете се напред, като държите гръбнака изправен. Останете колкото ви е приятно, без да чувствате напрежение.

Клякане

Не забравяйте клякането – то ще направи ставите на таза още по-гъвкави, ще укрепи мускулите на гърба и бедрата. В програмата ми правя 3 серии със седем къси клякания, а осмото е до долу на цели стъпала. Ако ви е трудно, се дръжте за стол. Като стигнете до долу, разтворете бедрата като ги натискате с лакти. Останете така, докато ви е удобно. Важно е после да се изправите бавно, за да не почувствате замайване.

Странична поза за релаксация

Много удобна за вас и вашето бебе дори в най-късния етап на бременността. Релаксацията ще ви помогне всеки път, когато почувствате нервност или напрежение. Легнете на лявата си страна. Изпънете лявата ръка. Свийте дясното коляно и го поставете пред левия крак. После свийте дясната ръка така, че да застане пред лицето ви или под главата. Важното е да отпуснете всеки мускул, като започнете от пръстите на краката и стигнете до челото. Почувствайте цялото си тяло тежко, а мисълта ви спокойна. Няколко минути пълна релаксация са по-полезни от часове неспокоен сън. Предайте положителните си мисли на бебето и си го представете, каквото искате да бъде.

Желая ви много усмивки, лека бременност, лесно раждане и здрави и добри деца!

Пишете на Светла Иванова на edna@netinfo.bg.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент