Диагноза „перфекционист“: ето как да се справиш с терзанията от собствените си очаквания

перфекционизъм
Снимка: iStock

Желанието да се развиваш и усъвършенстваш е нещо хубаво, но когато то прерасне в перфекционизъм (или вроденият ти такъв се обажда твърде често) и добавим стреса от него, това може да има обратен ефект.

Проучванията отбелязват, че съществуват главно три вида перфекционисти:

  1. ориентирани към себе си (очакват от себе си да бъдат идеални);
  2. потикнати от обществото (приемат, че околните очакват от тях да бъдат идеални);
  3. ориентирани към останалите (очакват околните да бъдат идеални).

Според д-р Томас Къран, професор в Лондонското училище по икономика и политически науки, всеки тип перфекционизъм си има собствени „демони“ и обстоятелства, които трябва да преодолее. Подкрепя го д-р Саймън Шери, асистент професор в Университета в Далхаузи: „Перфекционизмът е част от личността, но има начини да бъде проеменена“, споделя той пред “Thrive”.

перфекционизъм
Снимка: iStock

Както при всеки тип промяна в поведението, първата стъпка е забелязването на тенденцията да се стремим към перфекционизъм.

Затова днес ви предлагаме да проверите кой тип перфекционист сте и как може да се справите по подходящ начин с терзанията, които това ви създава.

Елате в галерията >>>

Тема на месеца в Edna.bg

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти