10 храни и напитки, които правят кожата ни блестяща

10 храни и напитки, които правят кожата ни блестяща
Снимка: Thinkstock

От риба тон до мюсли - съществуват редица продукти, които оказват благоприятен ефект върху кожата ни. Въз основа на различни международни проучвания, днес ние открояваме най-полезните сред тях:

Черен шоколад (какао)

Какаото е богато на естествените съединения епикатехин и катехин.

Експерти са установили, че състоянието на кожата на жени, консумирали обогатена с въпросните съединения какаова напитка в продължение на три месеца, се подобрява. Специалната напитка все още не се предлага на пазара, но зеленият и черният чай също са богати на катехини.

Моркови

Бета каротинът, съдържащ се в морковите, мангото, сладките картофи и кайсиите, според учените предпазва кожата от увреждане. Една от теориите гласи, че той действа като кожен слънчобран, който отблъсква вредните лъчи и подобрява ефекта на слънцезащитните продукти.

Снимка: Thinkstock

Вода

Експертите са на мнение, че всяка течност е от полза за кожата, но ако се приемат достатъчно вода или билков чай, ще бъдат поддържани добри нива на хидратация, без тялото да се натоварва с излишни калории.

Домати

Доматите изобилстват от червения пигмент ликопен. Изследване е установило, че при хора, приемали 40 г доматено пюре дневно, се наблюдава по-слабо зачервяване на кожата под въздействието на ултравиолетовите лъчи.

Количеството се равнява на малко повече от една супена лъжица и осигурява 16 мг ликопен. Пигментът може да се набави от пресни домати, но най-добре се усвоява от термично обработени.

Снимка: Thinkstock

Спанак

Италиански изследователи са установили, че приемът на 10 мг от жълтия пигмент лутеин под формата на добавка подобрява еластичността на кожата. Лутеин се съдържа в спанака ("маскиран" от доминиращите зелени пигменти), както и в зелените листни зеленчуци, морковите, доматите, червените чушки, яйчния жълтък.

Снимка: Thinkstock


Тофу

Соевите продукти са богати на изофлавони, наподобяващи женския полов хормон естроген, една от функциите на който е да помага на кожата да произвежда качествен колаген.

Основавайки се на направените досега изследвания върху изофлавоните, специалистите смятат, че те забавят изтъняването на кожата - процес, който в крайна сметка води до появата на бръчки.


Риба тон

Рибата тон и другите мазни риби като сьомга и скумрия са богати на омега-3 мастни киселини. Те са особено полезни за хора със суха, склонна към зачервяване и сърбежи кожа, характерна за състояния като псориазис. Рибите освен това са отличен източник на протеини, които са важни за производството на колаген.

Снимка: Thinkstock

Портокалов сок

Консумацията на 150 мл портокалов сок дневно осигурява изобилие от витамин С, който също е важен за производството на колаген, както и за възстановяването на кожата от вредите, нанесени от замърсителите във въздуха, слънчевата светлина, цигарения дим и изгорелите автомобилни газове.

Необходимо е хората да си набавят достатъчно дневно количество витамин С, тъй като той се разрушава лесно и не се складира. Освен портокалите, отличен източник на витамина са грейпфрутите, ягодите, чушките и тъмнозелените листни зеленчуци.

Мюсли

Всяка закуска, съдържаща овесени ядки, осигурява силициев диоксид - остатъчен минерал, който билкарите отдавна използват за подобряване на вида и състоянието на кожата. От всички органи в тялото кожата е с най-високо количество силициев диоксид - свидетелство, че той е необходим за доброто ѝ здраве.

Снимка: Thinkstock


Скариди

Скаридите са отличен източник на елемента мед - остатъчен минерал, необходим на кожата за производството на меланин. Въпросният естествен тъмен пигмент осигурява защита срещу вредните слънчеви лъчи. Медта е необходима и за производството на колаген и еластин, които правят кожата гъвкава. 

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент