Дехидратираната кожа

Дехидратираната кожа
Снимка: Thinkstock

Загуба на еластичност, фини линии, усещане за опънатост, дори сърбеж и лющене – това са най-честите признаци на дехидратираната кожа.

Въпреки че не винаги е лесно да се направи разлика, дехидратираната кожа и сухата кожа не са едно и също нещо. Сухата кожа не произвежда достатъчно себум (мазнини), докато на дехидратираната кожа ѝ липсва достатъчно влага в роговия слой на епидермиса.

Обикновено влагата в по-дълбоките слоеве на епидермиса e около 80%, докато клетките в роговия слой съдържат около 10% вода. При по-малко от 10% вода кожата е дехидратирана, т.е. недостатъчно овлажнена, а недостатъчната хидратация на кожата е една от основните причини за преждевеменното ѝ стареене.

Противно на разпространеното схващане, всеки тип кожа може да се дехидратира, включително и мазната. Възможните причини за това са много, една от основните обаче е неправилната грижа за кожата.

Как неправилните грижи могат да доведат до дехидратация на кожата и как да ги избегнем?

1) Увреждането на кожата: Някои агресивни продукти за третиране на акне, като водороден пероксид, ретинова киселина, бензоил пероксид, хексахлорофен и др., както и продължителното излагане на слънце или друго ултравиолетово лъчение могат да увредят кожата.

Решение: Една от най-важните мерки е да се поддържа кожата добре овлажнена. Особено подходящи за дехидратираната кожа, която често пъти е и чувствителна, са продуктите богати на мастни киселини, растителен глицерин и минерали. Те укрепват хидролипидната бариера и задържат влагата в кожата, като по този начин осигуряват траен рехидратиращ и защитен ефект.

За предпочитане са кремовете без парафин и други петролни деривати, които могат да доведат до запушване на порите и образуване на комедони. Когато ще прекарвате деня на открито, винаги нанасяйте слънцезащитен крем или лосион, за да предпазите кожата от състаряващите UV лъчи. Това правило важи не само през лятото, а и през цялата година и особено в планината. Продуктите с минерални филтри са най-добрият избор за дехидратираната и чувствителна кожа.

2) Горещата вода: Горещата вода отстранява себума от повърхността на кожата и може да я дехидратира и да увреди капилярите.

Решение: Избягвайте продължителните горещи вани и душове и мийте лицето си само с хладка вода.

3) Начинът на почистване: Измиващите средства, след употребата на които кожата :скърца от чистота" и остава опъната, я дехидратират. Обикновеният сапун с алкално рН нарушава хидролипидната бариера и оставя роговия слой незащитен, а това води до загуба на влага от кожата. Много от измиващите продукти за мазна и проблемна кожа, които са прекалено агресивни или съдържат алкохол, водят до запушване на порите и образуване на комедони, черни точки и дори пъпки.

Решение: Използвайте меки и щадящи почистващи продукти, които съхраняват хидролипидния слой и рехидратират кожата.

4) Неправилното ексфолиране: Прекомерната употреба на ексфолианти може да доведе до нарушаване на връзките между клетките на роговия слой, а това намалява способността на кожата да задържа влага и може да увреди капилярите.

Решение: Не прекалявайте с ексфолирането - един до два пъти седмично е напълно достатъчно - и избирайте ексфолианти с натурални и подхранващи съставки и фини частици.

5) Климатичните особености и климатизираните помещения: През зимата отоплението и ниската влажност на въздуха навън извличат влагата от кожата. През лятото климатичните инсталации също понижават влажността на въздуха в помещенията и водят до дехидратация на кожата.

Решение: Използвайте овлажнител за въздух през зимата и, доколкото е възможно, избягвайте климатиците през лятото.

6) Начинът на живот и хранене: Недостатъчният прием на вода и богатата на сол диета също могат да доведат до дехидратация на кожата. Солта извлича влагата от вътрешността на клетките и предизвиква подуване и задържане на вода. Прекомерната употреба на кафе и алкохол, както и тютюнопушенето също допринасят за дехидратиране на кожата.

Решение: Пийте поне 1.5-2.0 литра вода на ден и яжте много плодове и зеленчуци. Не подсолявайте допълнително храната и избягвайте солен чипс и др. подобни храни. Намалете алкохола и кофеина и пийте по една допълнителна чаша вода за всяка чаша кафе, черен чай или алкохолна напитка, които приемате. Спрете да пушите - всички знаем, че е вредно.

Повече за ролята на минералите за здравето и красотата на кожата можете да научите от блога на Organic Shop.

Автор: Боряна Златева

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти