Новите суперхрани за закуска

Новите суперхрани за закуска
Снимка: Thinkstock

Биляна Божилова

Хранителните навици се променят с времето под въздействието на тенденциите в здравословното хранене. Ако преди години закусвахме най-често филии с лютеница и сирене или пастет, после преминахме на американските зърнени закуски с прясно или кисело мляко. След това се намесиха диетолозите и започнахме да залагаме на мюслито.

Какво се случва днес?

Суперхраните станаха толкова значими в храненето, колкото ключовите думи в Google. Изключителните им здравословни свойства (въпреки че някои от тях са повече маркетинг трик и са малко надценени) ги правят предпочитани от всички, които се стремят да се хранят здравословно.

Най-лесният начин да приготвите бърза, здравословна и балансирана закуска е като използвате някои от най-хранителните екзотични суперхрани в полезни комбинации, което ще ви зареди с много повече енергия от купа корнфлейкс или обикновен сандвич. Сутрин е важно да се убедите, че приемате жизненоважни протеини, комплексни въглехидрати, малко ненаситени мастни киселини и много витамини, минерали и антиоксиданти.

Кои суперхрани са най-подходящи за закуска и как да ги включим в най-важното хранене за деня?

Дребни плодове за смути

Най-добрите плодове за сутринта са дребните плодове, защото са изключително хранителни, богати на фибри и ускоряващи метаболизма. Ниският им гликемичен индекс означава, че смутито, което ще си направите с тях, няма да вдигне нивото на кръвната ви захар, както блендер, пълен с много сладки плодове. Боровинки, малини, ягоди, къпини, акай бери, годжи бери и каму каму са перфектни за смути. Подобряват мозъчната активност, храносмилането, сърдечната дейност и настроението. Идеални за старт на деня. Добавянето на зеленолистни зеленчуци като спанак, къдраво зеле, алабаш и маруля ще зареди смутито с магнезий, фибри, витамини А и С, хлорофил и протеини. И, разбира се, чувствайте се свободни да добавяте всякакви сурови ядки и семена.

Овесени ядки за здравословни палачинки

Овесените ядки са сред най-богатите на фибри храни, същевременно и едни от най-достъпните суперхрани. Фибрите в овесените ядки, наречени бета глюкани, са най-мощните фибри, които задоволяват глада, подобряват храносмилането и намаляват холестерола. Овесените ядки също са отличен източник на мед, магнезий, желязо и протеини, и много бедни на мазнини и калории. Освен това са с ниско съдържание на нишесте. В комбинация с дребни плодове са идеалната закуска – свежа и без добавена захар. Добавете канела за още по-стабилни нива на кръвната захар и ядки или семената. Направете си палачинки от овесени трици с боровинки и кленов сироп. Уникални са!

Киноа с ленено семе

Киноата е богата на протеини и съдържа всички необходими аминокиселини. Освен това е отличен източник на мед, желязо, магнезий и витамини от групата В, но с недостатъчно фибри, от които организмът ви се нуждае сутрин. Добавянето на ленено семе компенсира този недостатък на киноата с голямо количество фибри и омега-3 мастни киселини. Дори вкусово са чудесна комбинация. Накиснете киноа в соево или бадемово мляко, добавете малко мед и 2 с.л. ленено семе и имате закуска-трепач.

Какао с кокосово мляко

Комбинация, за която едва ли сте се сещали на закуска, но перфектна за смути. Тези два здравословни източника на фибри и полезни мазнини са много хранителни, дори в минимални порции. Какаото е отличен източник на желязо, магнезий, цинк, фибри и полезни мазнини. Кокосът съдържа средноверижни триглицериди, които подобряват мозъчната активност и зареждат с енергия за целия ден. Кокосово мляко с какао и половин банан е шампионско смути за закуска.

Още идеи за супер закуска:

► Препечен пълнозърнест тост с 2 с.л. хумус, богат източник на фибри и протеини.
► Веджи омлет с куркума, която съдържа голямо количество антиоксиданти.
► Пълнозърнест сухар с био черен течен шоколад и шам фъстък, който намалява холестерола, благодарение на фитостеролите.

Прочети още: Суперхраните на 2015-а година

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

На коя известна личност бихте искали да приличате?

Абонамент