Витамини и добавки за очите

Вперили поглед
Снимка: Thinkstock

Много от очните състояния не са лечими, затова превенцията е най-доброто средство за запазването на доброто зрение, пише zdrava.bg.

Определени хранителни съставки обаче могат да защитят очите от заболявания или да облекчат техните симптоми. Ако познаваме витамините и другите, полезни за нашите очи хранителни вещества, това ще ни помогне да преценим какви добавки е най-добре да приемаме, за да запазим качеството на своето зрение.

Витамини и минерали
Препоръчителни са витамините А (телешки черен дроб, яйца, мляко, моркови), С (портокали, лимони, киви, шипки, чушки, зеле, домати, тиквички, копър, магданоз), Е (бадеми, спанак, слънчогледови семки, маслини, броколи) и елементът цинк (пшенични кълнове и трици, риба, гъби, месо, пълнозърнест хляб).

Омега-3 мастни киселини
Те подпомагат растежа и развитието на организма, а освен това могат да предпазят очите от сухота и зрителни нарушения. Тялото ни не може да произвежда омега-3 мастни киселини – също както и витамин С. Затова трябва да ги приемаме с храната или във вид на хранителни добавки.

Продуктите, които съдържат най-много омега-3 ненаситени мастни киселини са по-мазните морски риби като скумрия, риба тон и сьомга, а също орехите и лененото семе. Приемът на капсули рибено или ленено масло също ще ни осигури достатъчно дневно количество от тези полезни за очите вещества.

Лутеин
Същият е пигмент, намиращ се в много от плодовете и зеленчуците с ярки цветове. Антиоксидантните свойства на лутеина помагат за забавянето растежа на катарактата (т.нар. перде) и предпазват от макулна дегенерация (нарушение на зрението). Според изследване, проведено в университета "Харвард", приемът на 6 мг лутеин е в състояние значително да понижи риска от макулна дегенерация.

Няколко важни бележки
Много от комбинираните хранителни добавки за очите съдържат препоръчителните дневни дози от посочените витамини и минерали, както и лутеин. Преди да изберем продукт за всекидневна употреба, е добре да прочетем етикета и да сравним каква част с препоръчаните количества от различните вещества покрива.

Задължително е да обсъдим подбора на хранителните добавки и с лекаря си, за да може той да определи нормата, която е подходяща за нашите индивидуални нужди и която няма да попречи на усвояването на други лекарства, ако в крайна сметка приемаме такива.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Кое е вашето сутрешно "гориво"?

Мара Белчева - красивата българска поетеса
Известни

Мара Белчева - красивата българска поетеса

Битка за сърцето на една от най-красивите поетеси била причина...

Маршът на незадоволените жени
Свободно време

Маршът на незадоволените жени

Телата им са покрити с кожа, главата с косми, имат две очи...

8-те навика на щастливите хора
Свободно време

8-те навика на щастливите хора

Има много практични неща, които всяка от нас прави...

Абонамент