Сок от вишни за по-спокоен сън

Сок от вишни за по-спокоен сън
Снимка: Thinkstock

Ако заспивате трудно и половината нощ, отредена за пълноценна почивка, минава в броене на овце от 1 до 100 и после в обратен ред, значи е време да смените успокоителните чайове и традиционната чаша прясно мляко със... сок от вишни.

Ново проучване, проведено в университета на Луизиана, САЩ и представено на семинара по експериментална биология тази година, показва, че консумацията на две чаши по 200 мл. вишнев сок на ден може да осигури близо час и половина допълнително спокоен сън през нощта.

Изследователите от щатския университет са наблюдавали възрастни хора, страдащи от безсъние, на които е предлаган натурален вишнев сок два пъти дневно в продължение на 2 седмици, което е било последвано от две седмици с прием на плацебо напитка, наподобяваща еликсира. В сравнение с плацебо, пиенето на истинския сок от вишни е довело до средно още 84 минути време за сън всяка нощ.

Сокът от вишни е естествен източник на хормона мелатонин и аминокиселината триптофан, отговорни за цикъла сън-събуждане, твърди съавторът на проучването Франк Гринуей.

"Проантоцианидините, или рубинено червените пигменти във вишневия сок, съдържат ензим, който намалява възпалението и намалява разграждането на триптофана, което позволява тази аминокиселина да действа по-дълго в организма", казва той.

Биологът изчислява, че една трета от американските възрастни над 65-годишна възраст страдат от безсъние, което се определя като проблем, водещ до лишаване от пълноценна почивка за повече от три нощи на седмица. Той смята, че сокът от вишни е сигурен начин да се подобри качеството на съня и е за предпочитане пред фармацевтичните средства, като се има предвид липсата на странични ефекти.

"Приспивателните, предписвани на хора в напреднала възраст, са свързани с 4-кратно увеличение на паданията, които на тази възраст могат да доведат до фрактури, които изискват операция", обяснява той.

Не сте любител на вишневия сок? Тогава опитайте с киви. Хапването на два плода киви около час преди лягане, може да увеличи времето за сън с 13% и да намали с 29% нощното пробуждане, установи неотдавнашно проучване на китайски учени.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент