Холестеролът е под контрол

Канелата е богата на антиоксиданти, които намаляват нивата на холестерола
Снимка: sxc.hu

Християн Немски

Всичкият стрес, непрекъснатото хабене на нерви, нулевите движения в комплект с леснодостъпните и примамливи витрини на ресторантите за бързо хранене никак не са от полза за нашето здраве и особено що се отнася до запазването на холестерола ни в норми.

В масовата практика холестеролът образно казано се определя като ''добър'' (HDL - липопротеини с висока плътност) и ''лош'' (LDL - липопротеини с ниска плътност). LDL холестеролът е необходим за продукцията на различни хормони и жлъчни соли. Той подпомага пренасянето на жизненоважни витамини до органите, но понякога, циркулирайки в кръвта постепенно може да се натрупа по стените на артериите, в следствие на калорично и неправилно хранене, стресови ситуации, наднормено тегло и наследствени фактори.

Затова в тези случаи тялото произвежда HDL холестерол, който ''обира'' излишния ''лош холестерол'' и го връща в черния дроб, за да бъде разграден и изхвърлен вън от тялото. Стана малко сложно с обясненията, но следвайки следващите препоръки ще намалите риска от сърдечно-съдови заболявания в бъдеще.

* Прясно изцеденият сок от портокал увеличава нивата на ''добрия'' холестерол, така че пийте по една, две чаши дневно от него, за да ви е спокойно на душата, а да не говорим, че тази натурална оранжева напитка ще подсили и имунитета ви за зимния период.

* Спорт, спорт и пак спорт. Дали ще е бягане в парка, подскоци у дома или друг тип физическо натоварване не е от особено значение, по-важното е да присъства някакво двигателно занимание дори и само за по няколко минути на ден.

* Яжте ябълки и грозде всекидневно и няма да сбъркате в борбата с високите нива на холестерола.

* Заниманията с йога са точно на мястото си в този случай, защото различните пози в това древно индийско учение спомагат за подобряване на кръвната циркулация и регулиране на кръвното налягане.

* Консумирайте печена риба заради омега-3 мастните киселини и бяло пилешко месо, което съдържа витамин B3, чиято функция е да снижава нивото на холестерола. Увеличете присъствието на сурови бадеми, овесени ядки, орехи, чесън, леща и боб в менюто си, защото всички те дружно се борят за доброто състояние на кръвоносните ви съдове.

Не пропускайте и соевите продукти, а ароматната канела също се оказа много ефикасна подправка, която никак не се разбира с холестеролните плаки, а заедно с това намалява и кръвната захар.

За целта сварете две пръчици канела в половин литър вода и пийте всеки ден по една чаена чаша от тази отвара.

* Отлаганията на мазнини по коремната област също могат да са индикатор за по-високо съдържание на холестерол във вашето тяло. Обърнете внимание на този факт и си направете обикновен кръвен тест, за да определите стойностите на липидите в кръвта и да вземете съответните мерки (ако има нужда от тях, разбира се).

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

На коя известна личност бихте искали да приличате?

Абонамент