Как да спим през зимата

Зимна приказка
Снимка: Thinkstock

Малцина обичат зимата. Поне не във всяко отношение. Това се диктува от самата природа, която е заложила у човека определена генетична програма - понижаването на температурите е пусков сигнал, който променя обмяната на веществата.

Този механизъм е започнал да се развива още в каменната ера, когато нашите предци, облечени в кожи, са прекарвали зимата, криейки се в пещерите. Еволюцията е запазила тази приспособяваща реакция при северните народи, докато при южните тя е атрофирала. Именно благодарение на този механизъм ние усещаме приближаването на зимата дълго преди нейното настъпване: около талията се появяват допълнителни мазнини, ние ставаме по-потиснати, раздразнителни и постоянно изпитваме потребност от сън, пише "Здраве.bg".

За да се чувстваме добре и през зимата, трябва да отделяме по-голямо внимание върху себе си. Преди всичко следва да увеличим продължителността на съня. През зимата за възстановяването на силите са необходими не по-малко от 8-9 часа пълноценен сън. Затова при възможност си лягайте по-рано.

Вечерта е времето, подходящо за тази цел и тогава хората стоят пред телевизора и компютъра, четат книги или разтоварват по друг начин нервната си система. Липсата на пълноценен сън сама по себе си е силен стрес и тласка към депресия. Не забравяйте обаче и че сънят с продължителност повече от 10 часа също вреди на организма.

За максималното възстановяване на силите е важно правилно да се приготвим за съня. Ето няколко елементарни мерки, които ще направят съня ви по-приятен и ефективен:

1. Вашият организъм се нуждае от голямо количество кислород. Проветрете спалнята преди лягане. В противен случай недостигът на кислород ще се отрази отрицателно на нервната система.

2. Ако помещението, в което спите, се затопля с парно, поставете върху радиатора влажна хавлия или съд с вода. По този начин ще се предпазите от сухия въздух, който спомага за появата на редица проблеми, свързани с дихателните пътища.

3. Височината на възглавницата не трябва да превишава 6-8 сантиметра - високата възглавница пречи на кръвообръщението.

4. Пригответе се предварително за прехода към зимното часово време: всеки човек си има биологичен часовник, а "преместването на стрелките" нарушава вътрешния ритъм на тялото.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент