Йога за по-лесно забременяване

Светла Иванова
Снимка: Личен архив

Една от основните причини за безплодие е стресът.

Неслучайно е изтъкван за основа на много заболявания, като диабет, психични разстройства, високо кръвно налягане, хронична преумора и други. Импотенцията и безплодието могат да се повлияят от йога, защото практиките отпускат мускулите и ума едновременно.

Също помагат за по-добрата концентрация в определени моменти. 

В някои случаи обаче проблемната бременност или забременяване напълно изключват физическа дейност. Затова преди да започнете, се консултирайте с гинеколог и лицензиран йога инструктор и ги запознайте с проблемите ви.

Аз мисля, че ако скоро искате да имате бебе, ще ви се отрази добре да практикувате йога асани, да разпускате с йога нидра или релаксация.

Освен това, с практиката на пранаяма или дори само на пълно йогийско дишане ще изградите добри дихателни навици, които ще увеличат притока на кислород - основният източник на енергия и ще ви научат да дишате правилно, като използвате диафрагмата си.

Позите, които ще ви подействат добре и ви предлагам днес, ще повишават кръвообращението в тазовите и репродуктивните органи.

Освен че с тях ще стимулирате долните части на тялото, ще заякне гръбнакът и кръстът. Не забравяйте при първите две да поддържате гръбначния стълб изправен.

Свещ и вариантите ѝ също са благословия за жените, защото преустановяват нередовния цикъл и подпомагат за правилното функциониране на яйчниците и щитовидната жлеза.

Практикуването им преди бременност предразполага за по-малко болки по време на раждане, но не трябва да се опитват и по време на първите дни от месечния цикъл.

Ако имате съмнения за бременност, много внимавайте – не пробвайте тези и други обърнати пози, усукващи асани и такива по корем и най-добре изчакайте и започнете специални курсове за йога за бременни след първото тримесечие.

Ако "свещ" ви е трудна, просто поставяйте краката си на стена. Гърбът трябва да е допрян до земята. Дупето да опира в ъгъла между стената и пода, а ръцете широко разпрострени на пода. Останете колкото ви е приятно, за да приучите тялото ви да пази баланс. Това ще ви помогне и за пълноценен сън.

И най-вече релаксирайте между активните ежедневни дейности, без да заспивате. Дори само 5-10-минутна почивката, придружена с позитивна нагласа и приятна музика, ще отпусне тялото и ума ви.

Пишете на Светла Иванова на edna@netinfo.bg.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

В каквa роля сте през тази учебна година?

Трите зодии, без които светът не би оцелял
Астрология

Трите зодии, без които светът не би оцелял

Светът е балансиран, защото е населен с различните представители на...

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам
Свободно време

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам

Днес решихме да ви припомним един текст, който ни показва...

Сексът, от който се страхуват жените
Свободно време

Сексът, от който се страхуват жените

Eдна от най-обсъжданите и най-скандалните теми - това е темата за...

Абонамент