Йога за по-лесно забременяване

Светла Иванова
Снимка: Личен архив

Една от основните причини за безплодие е стресът.

Неслучайно е изтъкван за основа на много заболявания, като диабет, психични разстройства, високо кръвно налягане, хронична преумора и други. Импотенцията и безплодието могат да се повлияят от йога, защото практиките отпускат мускулите и ума едновременно.

Също помагат за по-добрата концентрация в определени моменти. 

В някои случаи обаче проблемната бременност или забременяване напълно изключват физическа дейност. Затова преди да започнете, се консултирайте с гинеколог и лицензиран йога инструктор и ги запознайте с проблемите ви.

Аз мисля, че ако скоро искате да имате бебе, ще ви се отрази добре да практикувате йога асани, да разпускате с йога нидра или релаксация.

Освен това, с практиката на пранаяма или дори само на пълно йогийско дишане ще изградите добри дихателни навици, които ще увеличат притока на кислород - основният източник на енергия и ще ви научат да дишате правилно, като използвате диафрагмата си.

Позите, които ще ви подействат добре и ви предлагам днес, ще повишават кръвообращението в тазовите и репродуктивните органи.

Освен че с тях ще стимулирате долните части на тялото, ще заякне гръбнакът и кръстът. Не забравяйте при първите две да поддържате гръбначния стълб изправен.

Свещ и вариантите ѝ също са благословия за жените, защото преустановяват нередовния цикъл и подпомагат за правилното функциониране на яйчниците и щитовидната жлеза.

Практикуването им преди бременност предразполага за по-малко болки по време на раждане, но не трябва да се опитват и по време на първите дни от месечния цикъл.

Ако имате съмнения за бременност, много внимавайте – не пробвайте тези и други обърнати пози, усукващи асани и такива по корем и най-добре изчакайте и започнете специални курсове за йога за бременни след първото тримесечие.

Ако "свещ" ви е трудна, просто поставяйте краката си на стена. Гърбът трябва да е допрян до земята. Дупето да опира в ъгъла между стената и пода, а ръцете широко разпрострени на пода. Останете колкото ви е приятно, за да приучите тялото ви да пази баланс. Това ще ви помогне и за пълноценен сън.

И най-вече релаксирайте между активните ежедневни дейности, без да заспивате. Дори само 5-10-минутна почивката, придружена с позитивна нагласа и приятна музика, ще отпусне тялото и ума ви.

Пишете на Светла Иванова на edna@netinfo.bg.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Кое е вашето сутрешно "гориво"?

Мара Белчева - красивата българска поетеса
Известни

Мара Белчева - красивата българска поетеса

Битка за сърцето на една от най-красивите поетеси била причина...

Маршът на незадоволените жени
Свободно време

Маршът на незадоволените жени

Телата им са покрити с кожа, главата с косми, имат две очи...

8-те навика на щастливите хора
Свободно време

8-те навика на щастливите хора

Има много практични неща, които всяка от нас прави...

Абонамент