Йога за по-бърз метаболизъм

Светла Иванова
Снимка: Личен архив

Само с йога можете да засилите метаболизма си чрез масаж на вътрешните органи, да стимулирате и регулирате състоянието на жлезите с вътрешна секреция, да подобрите работата на целия храносмилателен тракт и перисталтиката. Дори най-леките наглед движения, изпълнени осъзнато, ще помогнат да засилим кръвообращението си, да нормализираме теглото.

Днес съм ви подбрала само две асани. Опитайте ги.

Ако са ви трудни, ще ви опиша с кои може да ги заместите. Добавете към тях загряване, пранаяма (дишане) и релаксация и разбира се - редовна практика и само след месец ще усетите ефекта.

Започнете с упражнения за дишане.

После загрейте тялото със слънчевия комплекс, който е един от най-добрите варианти за засилване на метаболизма. Направете и лесния ежедневен комплекс, за да подготвите тялото за по-сложните пози

Застанете на колене, избутайте ханша напред и протегнете едната ръка към глезена. Ако това ви е лесно, опитайте да хванете глезените с двете ви ръце. Ако пък разстоянието до тях ви се вижда голямо, стъпете на пръстите на краката, за да се скъси. Тази асана съчетава в себе си ефекта от три други – „скакалец“, „кобра“ и „лък“. Засилва храносмилането, разтяга гърба и тонизира коремните мускули. Можете да я направите самостоятелно като задържите от няколко секунди до минута в нея или да предпочетете предните три, докато ги усвоите напълно.

Следващата поза е „лък“. Тя поддържа целия храносмилателен тракт.

От легнало положение хванете глезените и с вдишване повдигнете колкото можете бедрата и главата от пода. Изпънете тялото, като лък. С издишване се върнете на пода. Повторете 5 пъти или задръжте в позата до минута, като не спирате дишането. Асаната подобрява перистатиката и отново тонизира и заздравява коремните мускули. Съчетава в себе си ефекта от позите „кобра“ и „скакалец“. Ако ви е трудна, направете тях. Можете да ги направите и преди нея, за да подготвят тялото.

След тези две асани си починете в „детска поза“, като седнете на петите си и отпуснете чело към земята. Ръцете ви могат да бъдат отпуснати до краката с длани нагоре или под челото.

Завършете с йога стречинг.

Не забравяйте да направите и поне 5 минутна релаксация.

Други полезни асани, които можете да включите в програмата ви за засилване на метаболизма, са „странична извивка“, „лодка“, „свещ“, „риба“ и „главоколянна поза“.

Прочетете още:

Засилете имунната система с йога

Лесен ежедневен йога комплекс

Йога стречинг

7 асани при дископатия

Лесен 10-минутен йога комплекс

5-те най-големи ползи от йога

Пишете на Светла Иванова на edna@netinfo.bg.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент