Храните, които ни правят още по-гладни

Храните, които ни правят още по-гладни
Снимка: THinkstock

Знаете ли, че има храни и напитки, които не биха заситили глада ви, а даже напротив – биха го разпалили още повече? 

Специалистите в областта на храненето са единодушни, че например пълнозърнестите храни ни засищат, а преработените, „джънк” храни обратно – могат да предизвикат още по-силен пристъп на глад, сякаш не е попадало нищо в стомаха.

Това е резултат от факта, че по-голямата част от хранителната стойност на тези продукти е изчезнала при преработването им, обясняват от Zdrave.bg.

Кои обаче са тези храни и напитки? Нека ви ги представим. 

Дъвка
Дъвките стимулират производството на стомашни сокове и слюнка. Тази слюнка, произвеждана по време на дъвченето, отива право в стомаха и го заблуждава, че има храна за смилане, а това ни кара да огладняваме повече.

Диетична сода
Ако на етикета на някоя газирана напитка пише „диетична”, това не бива да ни заблуждава. Изследванията доказват, че диетичната сода и производните ѝ ни карат да огладняваме, а това е сигурен начин, че ще нарушим диетата си.

Изкуствените подсладители също имат ефект на засилване на апетита, но за разлика от обикновената захар, те не доставят на организма нещо, което ще обуздае породилия се глад, твърди Шарън Фоулър, която представи изследванията си по тази тема в британския вестник „Дейли мейл” и американската телевизия CBS. Според нея подсладителите влияят ограничаващо на мозъчните клетки, които следва да алармират, че сме се нахранили.

Високофруктозен царевичен сироп
Макар че според рекламите продуктите, в които той се съдържа, може спокойно да се консумират (с мярка), истината е, че високофруктозният царевичен сироп не може да се консумира умерено - той на практика е в почти всички преработени продукти и то не в умерени количества.

Сиропът подлъгва, т.е. и вреди, на метаболизма ни и колкото повече ядем, толкова повече ни се яде. Наистина е трудно да контролираме пристъпите на глад, защото високофруктозният сироп забавя секрецията на хормона лептин в организма. А лептинът е ключовият хормон, който казва на тялото, че е заситено и трябва да спре да яде.

Замразената вечеря
Готовите замразени храни, особено т.нар. диетични, обикновено не съдържат достатъчно калории, за да ни заситят. Освен това в тях няма продукти като истински плодове и зеленчуци, които да ни осигурят фибри. А именно фибрите се разширяват в стомаха и ни карат да чувстваме ситост.

Не на последно място, преработването унищожава хранителните вещества, а замразените вечери обикновено се размразяват в микровълновата, която допълнително вреди на хранителната стойност на ястията.

Сладкиши
Колкото и да са вкусни, пастите всъщност обикновено не ни засищат. Белите захар и брашно не съдържат фибри или други полезни хранителни вещества. Наистина временно преставаме на изпитваме глад, но скоро се оказваме още по-гладни, отколкото сме били. Затова, ако ни се яде нещо сладко и ако е възможно, е по-добре да избираме сладкиши, а и хляб, които съдържат пълнозърнесто брашно и възможно най-малко захар.

Захарните десертчета
Освен ако не са пълни с протеини и минимално подсладени, захарните десертчета, които често похапваме набързо – за повече енергия, са абсолютно неподходящ избор, особено за началото на деня. Силно преработени и с много захар, тези сладки блокчета може и да ни се струват като спасение в забързания ден, но в крайна сметка ще имаме нужда от истинска храна, за да издържим до обяд. А това вече са калории в повече от нужното.

По-добрата алтернатива е да отделяме десетина минути да си приготвим закуска преди да излезем сутрин. Много по-добре е да започнем деня си например с овесени ядки с плодове, мед, фъстъчено масло и кокосово мляко.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

През декември най-много ми се...

Мара Белчева - красивата българска поетеса
Известни

Мара Белчева - красивата българска поетеса

Битка за сърцето на една от най-красивите поетеси била причина...

Маршът на незадоволените жени
Свободно време

Маршът на незадоволените жени

Телата им са покрити с кожа, главата с косми, имат две очи...

8-те навика на щастливите хора
Свободно време

8-те навика на щастливите хора

Има много практични неща, които всяка от нас прави...

Абонамент