Храни, богати на калций, без да броим млякото

Портокаловият сок е рекордьор по съдържание на калций
Снимка: Thinkstock

Прясното мляко беше детронирано като най-полезната храна за костите. Вече има редица изследвания, които показват, че повече от 3 чаши прясно мляко на ден са вредни.

Калцият обаче все така е абсолютно необходим за здравето на костите ни. След 30-годишна възраст започваме да губим костна плътност все по-бързо и по-бързо и ако не се храним балансирано, някъде към 60 вече ще сме крехки като стъклени фигурки, но по лошия начин.

Затова припомняме отново храните, които съдържат калций и не са мляко. Това не означава обаче, че трябва да спрете да приемате всички млечни продукти.

„Проблем“ учените намират само в прясното мляко. За ферментиралите му форми – сирене, извара и кисело мляко – или добро, или нищо.

Те съдържат не само калций, но и лактобактерии, полезни за стомаха, кожата и цялостното здраве.

Но стига за млякото, вижте кои са другите храни, които са богати на калций в нашата галерия >>>

А за да сте сигурни, че максимално количество от калция се усвоява, трябва често да се разхождате на слънце или да приемате богати и на витамин D храни.

Още за витамините и минералите: 

(Не)истини за витамин С

Защо ни е необходим витамин К

За да не чуваме скърцане на кости

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент