А ние си мислехме, че тези храни били вредни

Една топка сладолед няма да ви навреди, стига да е само тя в десертното ви меню за деня
Снимка: sxc.hu

Честотата на научните проучвания и гръмките им резултати ни заливат непрестанно, а ето го и най-новото, публикувано на страниците на британския всекидневник ''Таймс'' (Тhe Times), в чиято статия се цитират мненията на американски диетолози за четири неподозирани храни, които с гръм и трясък влизат в графата на полезните продукти.

Вегетарианци, не четете
Според ''Таймс'' чистото червено месо съдържа по-малко мазнини от пилешкото, като за пример е посочено, че на 100 гр месо от пиле се падат 129 калории и 4,8 гр мазнини, а в същото количество говеждо се поместват 135 калории и 4,5 гр мазнини. Освен това говеждото съдържа три пъти повече желязо и цинк, който е особено необходим за имунитета. Така че си помислете добре какво ще изберете следващия път, когато застанете пред щанда за месни продукти.

Това исках да чуя
Летният шампион сред десертите в лицето на сладоледа е подобряващ настроението продукт, но не си мислете, че може да го хапвате до безкрай. Затова забравете за онзи сценарий с голямата кутия, забодената в нея лъжица и изконсумирането й още преди да е свършил филмът по телевизията. Решението, ако искате хем да сте в здравословен тонус, хем да ви е сладко на душата е да изяждате по една топка дневно (но без други десерти, моля) от любимия ви сладоледен аромат, която съдържа 114 калории и 6 гр мазнини. Също така е важно да се знае, че този леден и сладък продукт постепенно насища кръвта със захар, а след това за разлика от други десерти (от типа на пудинг или торта) е добре да се яде в малки порции през продължителни интервали от време.

Никой не е по-голям от хляба
Наистина е така и българинът не се чувства заситен, без да е сложил на масата си достатъчно филии от това тестено чудо на природата наречено бял хляб. Няма спор, че ръжените и пълнозърнестите му разновидности съдържат повече целулоза, но пък най-масовият български хляб притежава калций (така желан от нашите кости) в състава си, който се усвоява много по-лесно от организма точно заради по-малкото количество на целулозни влакна в насъщния.

С масълце, моля
Подчертаваме дебело, че ако имате по-високо ниво на холестерола е редно да понамалите употребата на краве масло или да го замените с нискомаслен маргарин. Ако пък сте без този здравословен проблем и с нормално телесно тегло, може да си подправите ястие или филия с въпросния животински продукт.

На 10 гр от него се падат 8 гр мазнини, но повече от половината са ненаситени, които задължително трябва да присъстват в дневното ни меню. Затова, ако мислите, че ще се справите без сметаната в кафето или сте готови да пренебрегнете поредния маслен десерт, то тогава смело се върнете към детските спомени и си намажете сухар или хляб с краве масло, което също така е богато на витамин D (ценен за костите) и бета-каротин, пазещ сърцето и белите дробове.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Мара Белчева - красивата българска поетеса
Известни

Мара Белчева - красивата българска поетеса

Битка за сърцето на една от най-красивите поетеси била причина...

Маршът на незадоволените жени
Свободно време

Маршът на незадоволените жени

Телата им са покрити с кожа, главата с косми, имат две очи...

8-те навика на щастливите хора
Свободно време

8-те навика на щастливите хора

Има много практични неща, които всяка от нас прави...

Абонамент