15 храни, които ни помагат да отслабнем

15 храни, които ни помагат да отслабнем
Снимка: Thinkstock

Когато искаме да отслабнем, обикновено спираме да ядем и мислим, че това е най-ефикасният начин да стопим излишните килограми.

Диетите и гладът обаче имат двустранен ефект. От една страна, когато спрем да ядем определени храни, може да навредим на задравето си.

Освен това, след диета обикновено следва йо-йо ефектът, а именно възстановяваме стария си режим на хранене и изгубените килограми бързо се възвръщат.

Затова диетолозите препоръчват, когато искаме да отслабнем, да заложим на често хранене, но по малко, с повече плодове и зеленчуци, и разбира се спорт... много спорт.

Според специалисти, цитирани от „Дейли Мейл”, храни, богати на нутриенти*, едновременно се борят с глада и помагат на тялото ви да се отърве от излишните мазнини.

Вижте кои са храните, с които отслабваме според диетологът Фрида Харжу.

1. Риба. Сьомга или риба тон, които съдържат полезни мастни киселини, подобряват обмяната на веществата и засищат организма.

2. Бяло месо. Тялото гори повече калории, когато разгражда протеини, а пилешкото и пуешкото месо са богати на такива.

3. Яйца. Те съдържат почти всички витамини и минерали, които са ни необходими дневно и са чудесен източник на протеини.

4. Домати. Помагат за регулиране на метаболизма и намаляват задържането на вода в тялото.

5. Люти чушки. Те редуцират апетита и ускоряват обмяната на веществата.

6. Зелени листни зеленчуци като спанак, броколи, зеле.

7. Авокадо. Въпреки че едно авокадо съдържа до 400 калории, неговите мазнини са полезни за организма, но трябва да се консумира умерено - между четвърт и половин авокадо на ден.

8. Кокосови орехи. Те съдържат много мастни киселини, които не се натрупват в тялото, а се разграждат за отделяне на енергия. Ако се консумира в малки количества, кокосът помога за свалянето на килограми.

9. Грейпфрут. Чаша сок от грейпфрут на ден помага за изгарянето на мазнини и за намаляването на апетита.

10. Ядки (кашу, бадеми). Всички видове ядки съдържат полезни мазнини и редуцират желанието за хапване между основните хранения.

11. Подправки като лют пипер, куркума, джинджифил.

12. Ленено семе. То съдържа омега-3 мастни киселини, които помагат за топенето на мазнини.

13. Киноа. Богато е на фибри и протеини. Освен това семето има нисък гликемичен индекс, който помага за балансирането на кръвната захар и нямалява апетита за сладко.

14. Канела. Помага за ускоряването на метаболизма и ограничава трупането на мазнини.

15. Зелен чай. Според проучвания хората, които пият зелен чай по време на диета, успяват да се освободят от повече килограми, отколкото тези, които не пият чай.

* Нутриентите са веществата, които осигуряват на организма нужната енергия за неговото нормално функциониране.

Още по темата:

За дълъг живот яжте люто

Как да се храним срещу целулит?

Храните, които да избягваме по време на месечния цикъл

Да отслабнем с мисъл

Редактор: Венелина Стоянова

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент