Неподозиран начин за укрепване на имунитета

Неподозиран начин за укрепване на имунитета
Снимка: Thinkstock

Д-р Павлина Андреева

Зимата отмина, децата ни са изтощени от настинки и грип, на всичкото отгоре изпиха тонове лекарства, включително и средства за стимулиране на имунната система. Нали тя е най-важната защита от болести и трябва усърдно да я подържаме на ниво!

Затова се мятаме на поредния имуномодулатор, едно от хилядите обещаващи чудеса, които почти не се случват. Търсим вълшебното хапче за здравето на децата ни, но сякаш не забелязваме, че отрочетата ни ядат химия вместо храна. Но тичаме по аптеките.

Децата ни не си отлепят носовете от мониторите, на някои направо им закърняха краката (за сметка на задните части). Но ги тъпчем с лекарства. Все с надеждата да укрепим имунната им система.

Освен станалите вече клишета: рационално хранене с плодове и зеленчуци; избягване на сладкишите и бонбоните; закаляването; ролята на кърменето, има и друг много важен фактор за укрепване на имунната система, който остава малко встрани от полезрението и това е движението на детето.

Специалистите категорично доказаха, че движението укрепва имунитета. За да достигнат до всеки орган, на елементите на имунната система им трябва добро кръвообръщение. Това става с мускулна активност, която подпомага движението на кръвта.

Мускулите са и най-големият консуматор на глюкоза, затова дете, което се движи активно, се предпазва от диабет. Освен това, обездвижването води до напълняване на децата.

Мастната тъкан произвежда вещества, наречени цитокини. Те са елемент на възпалителния процес, имунната система се бори с тях и се изтощава в стремежа си да ги неутрализира.

Затова пълните, обездвижени деца боледуват по-често. И не на последно място, когато детето се движи навън, то диша чист въздух, закалява се, създава си приятелства и емоции, психиката му е по-стабилна и по-малко боледува.

Ако искате децата ви да са здрави, остържете ги от мониторите и ги накарайте да спортуват или просто да се движат.

За по-големите практикуването на любим спорт е добра идея. Плуването е един от най-полезните спортове, развива всички мускули и не натоварва ставите.

Девойките сигурно ще предпочетат курсовете по танци, а момчетата силовите спортове за оформяне на "плочки". Използвайте суетата на младежите, за да укрепите здравето им.

Не така стоят нещата с малките деца. Най-лесно е да ги оставим пред телевизора с някакво лакомство в ръка, за да си свършим работата или да си отдъхнем. Но точно в тази възраст децата най-много боледуват и трябва да им се помогне да се научат да се движат наред с другите мерки за укрепване на имунитета.

Това може да стане и в домашни условия с активното участие на майката или човека, който се грижи за тях. Изключете телевизора и компютъра, дайте задачи на детето, макар то да е малко, включете го в домакинската работа, не му позволявайте да се заседява дълго.

Извеждайте малкото дете навън да играе, да тича, да ходи. Да се движи! Не пропускайте движенията и в студените дни, играйте вкъщи, подскачайте, правете упражнения заедно, измисляйте занимателни игри, правете йога, танцувайте.

Ефект от движенията има, когато детето се задъха леко, но може да говори. Освен за детето, полза ще има и за майката, фигурата ѝ ще е перфектна. 

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти