Влогърството – талант, хоби или професия

Влогърството – талант, хоби или професия
Снимка: Thinkstock

Мария Николова

Селфи, влогър, хаштаг... Нямате ли усещане, че чуждите думи напоследък са навсякъде около нас и дори се използват повече от тези в нашата омайна сладка реч?

За една от тези думички, които уж чуваме навсякъде, но не сме напълно сигурни какво точно означават, ще си поговорим сега - а именно влогърството.

За да изясним понятието, ще започнем с анализирането на думата „блог“, която, сигурни сме, ви е малко по-позната.

Както знаете, блогът в своята същност е уеб дневник на себеизразяването. Следователно и неговият създател е блогър – човек, който регулярно пише за нещата от актуалния ден, за нещата от живота и ги публикува в онлайн пространството, давайки възможност на другите потребители също да споделят мненията си по темата.

Аналогично - ако блогърът е човек, който пише текстове и ги споделя в интернет, то влогърът е човек, който сам снима видеа, монтира ги, измисля тематиката им и ги качва в мрежата.

За да илюстрираме по-добре каква е точно същината на влогърството, ви представяме едни от най-популярните влогъри в интернет пространството у нас:

Емил Конрад (emilconrad) е влогър с изключително свежи идеи върху ежедневни младежки теми, представени по нестандартен и хумористичен начин в сайта Vbox7:

Bobismakeup  - това е името на официалния профил на влогърката Боряна Стефанова. Тя регулярно дава съвети на потребителите на най-голямата видео платформа в България за грим, козметика, маникюр, педикюр, тенденции, прически:

Видео рецептите на Десислава и Стоян Георгиеви, авторите на официалния канал във Vbox7Home Cusine, също представляват своеобразен (а и безкрайно вкусен) кулинарен влог:

Разбира се, както при всички съвременни и модерни течения в необятната уеб мрежа, така и темите, авторите, начинът на поднасяне на видеата при влогърството са обширни. Акцентите, върху които актуалните влогъри ще наблегнат в своето видео днес, зависи от вдъхновението, от таланта, от интересите – както на автора, така и на аудиторията.

А те, както виждате, започват от ежедневието, "Фейсбук", мода, козметика, здраве, спорт, йога, пътешествия и приключват... Всъщност - реален край на възможното съдържание в тях трудно би могъл да бъде поставен.

А как още по-точно може да се възприема този нов и набиращ все по-голяма популярност начин на уеб себеизразяване – като хоби или като професия, оставяме да решите самите вие, зрителите.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти