С колело към желаната фигура

С колело към желаната фигура
Снимка: Thinkstock

Биляна Божилова

Карането на колело е древен, но и много модерен начин за придвижване. Колоезденето е вълнуващ професионален спорт, а дългите разходки с колело са чудесна възможност да влезете във форма, докато се любувате на природата.

Карането на колело е първата и последната ми страст. Като малка карах за забавление, сега за стегнато тяло и за още повече забавление. Освен че велосипедът е верен приятел на природата, ползите му за организма са още по-впечатляващи:

• Укрепва костно-мускулната система.

• Повишава физическата издръжливост, вдига тонуса и зарежда с енергия.

• Забавя процеса на стареене, осигурявайки умерено натоварване на ставите и сухожилията.

• Подобрява състоянието на сърдечно-съдовата система.

• Активизира кръвообращението и ускорява метаболизма .

Защо карането на колело е съвършената кардио тренировка?

Защото гори калории и топи излишните мазнини. Оформя красиви и стегнати крака. Тренира всички мускулни групи.

Препоръчвам 45-минутни умерени тренировки поне 3-4 пъти седмично за добра форма. Започнете с 5-минутна разгрявка в бавно темпо. Преминете към интензивна фаза около 20 минути, като увеличавате степента на съпротивление.

След това намалете интензитета за няколко минути и отново увеличете темпото около 15 минути. За финал карайте в бавно темпо още 5 минути. Разбира се, може да карате много по-често и по-активно, въпрос на желание и на физическа издръжливост.

Остана изборът на подходящ велосипед и сте готови да завъртите педалите. Колелото се избира според структурата на съответния човек.

За да се избегнат травми като разтягане на коленните връзки и навяхване на ставите, при въртене на педалите кракът трябва да се изпъва почти напълно.

Обърнете внимание и на седалката – трябва да е на такова разстояние до кормилото, което осигурява добра позиция на гръбначния стълб.

Основните видове велосипеди са шосейни, планински, градски и специални. Както се разбира от наименованието, лесно ще се ориентирате какъв да изберете, според това в каква среда искате да карате.

Шосейните велосипеди (бегачи) са за пътуване по шосе или асфалт, както и за състезания. Те са с по-тесни гуми, по-леки и по-бързи, затова са подходящи за дълги разстояния.

Планинските колелета са за неравни пътеки, хълмове и наклони. Характеризират се с широки гуми и тежки колела, развиват по-малки скорости.

Градските велосипеди (ситибайкове) са с удобна седалка и превключващи скорости, идеални за градски условия.

Специалните велосипеди са много разнообразни – двуместни, многоместни, тандем, сгъваеми, мотокросови и т.н.

Аз карам нов дамски модел планински велосипед, защото предпочитам да съм близо до природата и използвам всяка възможност за целта.

Изберете своя велосипед и действайте – повече тонус, по-секси фигура!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент