Как да си осигурим по-добро зрение и повече почивка за уморените от работа очи

g
Снимка: Thinkstock

Очите са един от най-важните органи в тялото ни. Имаме нужда от тях от раждането до смъртта и са едно от най-необходимите ни сетива, за да живеем пълноценно.

И въпреки че всички знаем колко е важно да пазим очите си, все пак трудно успяваме да ги спасим от неблагоприятното влияние на днешното ежедневие - слънцето, компютъра, телевизора, лаптопа, таблета, телефона… Четенето в легнало положение също благоприятства проблемите със зрението. В допълнение с лошото осветление, като например нощна лампа, също не си помагаме, а си вредим.

Колкото и да се стараем да не претоварваме зрението си, невинаги се получава - особено за професиите, които изискват 8-часов работен ден пред компютъра, а понякога дори и повече.

И тъй като ние сме наясно, че дори и малките положителни промени в начина на живот имат чудесен ефект върху здравето ни, решихме да ви споделим няколко полезни идеи, вдъхновени от природата и хомеопатията, без да се налага да стигаме до лекарските кабинети.

Всъщност всеки човек, държащ на здравословния начин на живот, би ви посъветвал - за да предпазим очите си, е нужно да започнем с балансираното хранене. Природата ни е дарила с морковите, които съдържат в себе си витамин А и незаменимите каротеноиди и ретиноиди, които повлияват зрителните ни способности благоприятно.

Ето и една примерна рецепта - нужни са ви 500 г настъргани моркови и 500 г домашен мед. Смесете двата продукта и оставете в хладилник. Хапвайте всяка сутрин по 2 супени лъжици от сместа и приемайте витамин А в продължение на месец. След почивка от 10 дни може да повторите курса.

g
Снимка: Thinkstock

Хубавото на морковите е, че поради своята естествена сладост чудесно се комбинират и със зеленчуци, и с плодове. Ако си правите често, например, смути от моркови и кайсии, силно намалявате риска от дегенеративни изменения на очите с годините. Кайсиите са богати на бета-каротин, витамини С и Е, цинк и мед, които помагат за запазване на добро зрение до по-късна възраст.

Като цяло всички храни, богати на антиоксиданти и съдържащи бета-каротин, са от голямо значение за зрението ни. Затова наблягайте на чушките, доматите, лозовите листа, сладкият картоф, рукола, спанак, магданоз, къдраво зеле и др.

g
Снимка: Thinkstock

При оплаквания, свързани с очите – парене, сърбеж, зачервяване, сухота - не бягайте от очилата. Това е много сериозна грешка. Прегледът при офталмолог е важен, за да се установи, че нямате рефракционни аномалии (диоптър, астигматизъм) или някакви възпалителни процеси. Ако имате нерешени проблеми, но не носите очила и натоварвате постоянно очите си с продължителна работа с компютър (или такава, свързана с четене и писане), може да си навлечете редица неприятни хронични заболявания. Така накрая отново ще се окажете с омразните очила на носа, но в комбинация с още неприятни симптоми и с необходимостта от продължително лечение. 

m
Снимка: Thinkstock

В помощ на зрението ефективно помага и Шуслеровата терапия. Шуслеровите терапевти препоръчват при очна умора и за всеки, който претоварва очите си често, следната комбинация от минерални соли: №1, №8 и №11.

Шуслерова сол №1 калциев флуорид е необходима за роговицата и нейната защитна функция, както и за еластичността на очната леща. Помага при зачервяване и болка вследствие преумора на очите.

Сол №8 натриев хлорид е нужна при смъдящи, парещи, с усещане като за пясък в тях очи. Като регулатор на водния баланс в организма, солта се препоръчва както при т. нар. „сухо око”, така и при раздразнени очи със сълзене.

g
Снимка: Thinkstock

Сол №11 силицея пък укрепва конюнктивата на окото и помага при повишена чувствителност към светлина. Хроничният й дефицит може да доведе до тикове (трептене) на клепачите. От всяка сол се приемат по 5 таблетки дневно за минимум 3 месеца. Два такива курса годишно представляват чудесна профилактика за добро зрение.

Компресите също са удобен вариант за справяне с умората на очите, особено вечер след работа. Тънък слой от Шуслеров мехлем №8 се нанася върху клепачите и около очите и отгоре се поставя приятно затоплена кърпа. Компресът трябва да остане на очите около 15-20 минути, прилага се всяка вечер при необходимост. Като бонус ще се сдобиете с добре хидратирана кожа и изглаждане на околоочния контур – по-малко бръчки, блестящи очи и по-свеж вид.

m
Снимка: Thinkstock

Хомеопатията също има ефективно решение при очни проблеми поради преумора - хомеопатичното лекарство Еуфразия (Euphrasia) D6. То се приготвя от популярната в народната медицина билка Очанка. Помага при възпаления на очите, при дразнене, парене, уморени очи със сълзене и зачервяване. При остри състояния се приемат по 10 глобули на всеки час (до 6 пъти на ден). След настъпване на подобрение приемът се редуцира на 3 пъти дневно по 10 глобули до пълно отшумяване на оплакванията.

Не забравяйте, че почивката на очите по време на работа на компютър е задължителна. На всеки половин час отклонявайте погледа си за минута-две встрани от екрана, най-добре по възможност е да гледате в далечината през прозореца. А на всеки час-два е важно да се прави 10-минутна пауза.

g
Снимка: Thinkstock

Напомняме, че превенцията навреме е най-важното нещо, за да имаме здрави очи, а и здраво тяло. Ако обръщаме внимание на сигналите на организма ни и не подценяваме проблемите с очите, а им влияем с помощта на природата, ще сме горди притежатели на така нареченият “орлов поглед” и ще посещаваме кабинета на очния лекар само профилактично - за да ни увери колко добро зрение имаме.

Вижте още:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти