Ударна доза добро настроение и усмивки с кафе и ядки

Ударна доза добро настроение и усмивки с кафе и ядки
Снимка: Getty/Images

Веществата, които приемаме с храната, оказват влияние върху синтеза на допамин в организма ни, а оттам и върху нашето настроение – факт, който едва ли е тайна за някого.

Допаминът е важен невротрансмитер и хормон, който отговоря за поведението, мотивацията и концентрацията, за по-добрата ни памет и способността ни да изпитваме удоволствие.

Ниската допаминова активност води до депресия, влошена функция на запаметяване и невъзможност да се справяме с проблемите.

Ето защо поддържането на постоянно ниво на допамин в кръвта е от изключително значение за нашето физическото и психическо здраве.

Това ще рече, че когато решим да ядем нещо сладко, не трябва да посягаме към вафли и шоколади. Много по-ефикасно за подобряване на настроението ни ще бъде, ако си направим едно кафе и изядем шепа ядки wink

Това са едни от редицата здравословни средства, които повишават синтеза на допамин и не само ще ни направят по-щастливи, но и ще ни предпазят от чувството на вина, каквото бихме имали, ако се наядем с шоколад, например. 

Според проучване, публикувано през 2011 г. в Archives of Internal Medicine, консумацията на две чаши кафе на ден понижава с 20% риска от депресия при жените. Полезните му свойствата се крият в кофеина, който повишава отделянето на двата хормона на щастието – допамин и серотонин.

Снимка: Thinkstock

Богатите на протеини храни, каквито са ядките, съдържат голямо количество триптофан – аминокиселина, която участва пряко в синтеза на серотонина. 30 грама кашу, шам фъстък или бадеми ни помагат да набавим дневната си доза от ценната аминокиселина.

Плодовете и зеленчуците са не по-малко важни за доброто ни настроение. Според проучване от 2013 г. нивото на каротеноиди в кръвта на оптимистите е с 13% по-високо, от това на песимистите. Богати на пoлезните антиоксиданти са оранжевите зеленчуци като морковите, тиквата и сладките картофи.

Снимка: Getty/Images

Японски учени са доказали, че консумацията на храни с високо съдържание на фолиева киселина (витамин В9) намалява риска от депресия. В една порция сварена леща се съдържат около 350 µg от този витамин, което е и препоръчителният му дневен прием.

За радост на мъжката аудитория, според проучване, публикувано в сп. Neuropsychopharmacology, бирата също е в състояние да повиши количеството допамин в кръвта. А освен това отдавна е разбит мита, че бирата причинява борено коремче (припомнете си ТУК), така че консумирайте спокойно, но с мярка.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент