Кои са "Обърнатите пози" и с какво са полезни

"Обърнатите пози" работят отлично в полза на красотата. Специално за жените редовното практикуване на тези пози може да се използва за премахване на бръчки и подмладяване.

Те подобряват оросяването, кожата и мускулите на лицето, също така са добро средство за борба с целулита. Подобряват кръвообращението и спомагат за премахването на натрупаните масни депа.

Кои пози са "обърнати"?
За обърната поза може да се счита всяка поза, която поставя главата по-ниско от нивото на сърцето.Такива са полусвещ (Випарита Карани), свещ - (Сарвангасана), рало (Халасана) и стойка на глава – Ширшасана.

Всички обърнати пози действат стимулиращо върху жлезите с вътрешна секреция. Спомагат за по-доброто кръвообращение и оросяване на мозъка и повлияват на паметта и концентрацията.

Помагат на насъбралата се лимфа да се източи от долната част на тялото и по този начин лекуват проблеми с целулит, портокалова кожа, разширени вени, отоци и подувания в краката.

Не са за пренебрегване и ефектите върху гръбначния стълб – обърнатите пози изправят физиологическите изкривявания на гръбнака, развити през годините поради неправилна стойка.

Противопоказания
Не изпълнявайте или много внимавайте с обърнатите пози, в случай че имате някои от следните проблеми:

• сърдечно-съдова система (хипертония, сърдечни увреждания или увреждания на кръвоснабдителната система);
• страдате от мигрена или друга форма на хронично главоболие;
• ако сте прекарали инсулт или попадате в рискова група;
• имате проблеми с вестибуларния апарат (световъртеж и т.н.).
• при дископатия или дискова херния или изразени остри болки в областта на кръста и гръбначния стълб

Колко дълго да задържаме една обърната поза?
Въпросът със задържането на обърнатите пози е строго индивидуален. Общото правило е по време на позата да не се усеща дискомфорт. В началото на практиката им задържането ще бъде минимално, тъй като нахлуването на по-голямо количество кръв към главата е по-осезаемо и причинява известни неудобства.

Колкото по-напреднала е практиката, толкова по-комфортно ще бъде усещането и толкова по-дълго ще сте в състояние да задържите позите.

Задържайте не повече от 2 минути. Ако изпълнявате сутрин, на гладно една отделна поза до 2 минути. Пълен комплекс 5-6 минути.

Във видеото по-горе можете да видите повече за самите пози, а още йога съвети и упражнения ще откриете в канала на Нора Happiness Magnet!

Не пропускайте нищо в рубриката ни "Здравословно", като се абонирате за нашия седмичен бюлетин тук >>>

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент