Как спортуват жените на 20, 30, 40 и 50 години

спорт
Снимка: iStock

Всяка възраст има своя чар, както и своя спорт.

Специалистите са на мнение, че активността трябва да бъде адаптирана към етапите от човешкия живот. А за да подберете най-подходящия спорт за вашия организъм, днес ще ви разкрием какви са физическите особености на различните възрастови групи.

спорт
Снимка: iStock

20-те години
Костната структурата е много силна, което означава, че фитнес тренировките могат да достигнат до най-високото си ниво на интензивност. Препоръчват се упражнения с тежести, за да се подобри както състоянието на мускулите, така и здравината на скелета. Не забравяйте и кардио тренировките - те са идеални за поддържане здравето на сърдечно-съдовата система в тази възраст.

30-те години
Метаболизмът започва да се забавя и отслабването става по-трудно. Характерна за периода е загубата на мускули в долната половина на тялото. Това е и зоната, която се нуждае от най-много упражнения. Избягвайте рутината и редувайте различни като интензитет тренировки.

Това е и времето, в което трябва да започнете да се грижите за ставите си. Едно от най-добрите неща, които може да направите за тях, е да карате велосипед. Качването на стълби и плуването също са идеални упражнения за здрави стави и добра форма.

спорт
Снимка: iStock

40-те години
Редовната физическа активност в този период може да се окаже ключова за предотвратяване отслабването на мускулите и костите, както и за забавяне процеса на стареене. Заложете на регулярни тренировки, които не изморяват сърцето или дихателната система. Бърза разходка, 45-минутно бягане, плуване и каране на колело са идеални дейности за тази възрастова група. Упражненията с тежести от своя страна развиват мускулите и укрепват скелетната система. И не забравяйте златното правило - разтягане и загряване преди всяка тренировка!

50-те години
Костите и мускулите все повече губят своите плътност и здравина. Липсата на активност в този момент може да окаже голямо влияние върху качеството на живот, причинявайки болки в ставите и скованост. Тренировките с тежести и аеробните упражнения от своя страна укрепват мускулите и увеличават костната плътност.

спорт
Снимка: iStock

Независимо към коя възрастова група спадате и какви са спортните ви предпочитания, грижата за тялото трябва винаги да бъде на първо място. Затова съобразявайте тренировките с актуалното си състояние и отделяйте специално внимание на ставите - те са двигателят на вашето тяло. В това начинание, освен регулярно движение, ще ви помогне и Helix Original - хранителна добавка с екстракт от охлювен протеин, която се грижи за ставите отвътре.

Не забравяйте, че редовните упражнения, в комбинация с балансираната диета, са най-доброто средство за постигане на дълъг и здравословен живот!

спорт
Снимка: iStock

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти