Как да не се отказваме от тренировките

Как да не се отказваме от тренировките
Снимка: Thinkstock

Замислете се колко пъти сте започвали да тренирате изключително амбицирани, след което ентусиазмът ви постепенно спада, докато се превърне в отегчение и не прекратите тренировките.

После пък започва да ви тормози мисълта, че все пак искате да се движите, да стегнете тялото и да подобрите тонуса. 

Как да се справим с тази ситуация и да не спираме да тренираме? 

Знаете ли, че увереността и амбицията струват много умствена енергия още преди изобщо да сме започнали да тренираме.

Когато на главата ни са предизвикателствата на ежедневието, лесно пренебрегваме тези, които сами си поставяме.

Не бива обаче да „хвърляме кърпата”. Наред с постигането на физически цели, тренировките градят умствена издръжливост и самочувствие. Като трансформираме тялото си чрез постоянство и ангажираност тези качествата променят и цялостното ни отношение и подход в живота.

Ето няколко съвета как да запазим мотивацията си в моментите, когато ни е особено трудно.

Да имаш добра причина
Просто и ясно – защо тренираме? Какви резултати си представяме? Външният си вид ли искаме да подобрим, да се чувстваме по-здрави, да сме по-умели в някакъв спорт, или нещо друго? От 1 до 10 във възходящ ред колко силно го искаме? Ако не е 10, трябва да потърсим по-добра причина да сме по-здрави, силни, да изглеждаме и да сме по-добре. Това е основата, която поддържа мотивацията в трудните ни дни.

Отговорът е „да”
Когато се питаме дали трябва да отидем да тренираме, отговорът винаги е „да”. Уморени сме? Упражненията ни дават енергия. Имаме махмурлук? Нека го „изпотим”. Нямаме време? Дори 10-минутните тренировки са ефективни. В лошо настроение сме? Упражненията увеличават притока на ендорфин към мозъка, от което се чувстваме по-щастливи. Отговорът е „не”, само когато сме ограничени по медицински причини.

Разнообразие
Нужно е да разнообразяваме упражненията, когато ни е скучно. Във фитнеса има няколко добре известни компонента – сила, кардио, гъвкавост и т.н. Може би харесвате тичането повече от вдигане на тежести, но се старайте да изпробвате нови упражнения достатъчно често.

Намерете си другари
Тренировките с приятели или друга група от хора имат много предимства. Решителен партньор във фитнеса означава някой на който може да се разчита, с който да се съревноваваме и с който времето да минава по-бързо. Присъединяването към група за тренировки има същите предимства, но в по-голяма степен. Някои групови тренировки като спортните лагери, кросфит сесиите, групите за тичане и отборните спортове имат незаменима атмосфера.

Бързата тренировка
Нужна ни е поне един вид тренировка, която можем да изпълним вкъщи, за кратко време и с минимум екипировка. Кратко търсене в интернет ще ни покаже многобройни варианти за домашни упражнения.

Награди за постижения
Тежката работа винаги заслужава поощрение. Можем да измислим страхотна награда, която да си подарим щом постигнем някоя голяма цел, както и по-малки подаръци за частичните успехи. Подходящи са спа почивка, свободен ден или мечтана покупка.

Прочетете още:

Когато спортът е наистина скъпо занимание

Кой спорт е по-приятен с компания

Споделен спорт – подобрен резултат

Диета и спорт според зодията

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

През декември най-много ми се...

Мара Белчева - красивата българска поетеса
Известни

Мара Белчева - красивата българска поетеса

Битка за сърцето на една от най-красивите поетеси била причина...

Маршът на незадоволените жени
Свободно време

Маршът на незадоволените жени

Телата им са покрити с кожа, главата с косми, имат две очи...

8-те навика на щастливите хора
Свободно време

8-те навика на щастливите хора

Има много практични неща, които всяка от нас прави...

Абонамент