Йога против главоболие

Йога против главоболие
Снимка: Личен архив

Стрес, напрежение, умора или просто мигрена – пулсиращата болка в главата може да обърка плановете ви точно, когато не трябва. Да отидете на лекар и да откриете причината, е най-добрият избор, но може да пробвате и йога.

Като цяло, не очаквайте да има едно упражнение, с което да ви мине от раз. Ако обаче практикувате редовно, без да чакате да настъпи болката, може да предотвратите причините, които я предизвикват.

Най-полезни за главоболие са пранаяма (упражненията за дишане), разтягане (по-лесни упражнения тип стречинг) и релаксация (пълно отпускане). Ето и още няколко упражнения, с които в домашни условия да опитате да повлияете на неприятното усещане.

Направете бавно няколко кръгчета с главата в едната посока, после в другата, като вдишвате, когато брадичката ви е назад и издишвате, когато сочи гърдите ви.

Не правете резки движения, за да държите мозъка ви спокоен!

Премахнете болката и умората в гърба с т.нар. “котешки гръб“ или “котешки извивки“, защото щом свалите напрежението и сковаността от гърба, това може да повлияе и на главоболието ви.

Застанете на колене. Вдишайте и изпънете главата нагоре. Кръста извийте надолу.

Снимка: Личен архив

Издишвайки, наведете главата и извийте гърба в обратна посока. Направете поне десетина повторения със собствено темпо.

Снимка: Личен архив

Клекнете и се опрете с ръце на пода. Подпрете главата между ръцете ви или най-добре на мека възглавничка, а ръцете отстрани за упора. Така увеличаваме притока на кръв към мозъка.

Осъзнайте как мускулите на врата и главата ви се разтягат и свиват. Постойте така не повече от минута. Не правете упражнението, ако имате проблеми с врата или болки!

Снимка: Личен архив

След това упражнение седнете назад върху петите си със събрани колене, наведете се напред и отпуснете чело на пода. Ръцете ви може да са протегнати напред или отпуснати до краката ви. Стойте така толкова, колкото в предната поза.

Добре ще ви подейства и ако вдигнете и краката си на стена. Главата може да е върху мека сгъната кърпа, а кръстът и ханшът да са повдигнати леко върху възглавничка. Това замества донякъде поза “свещ“, но ако се чувствате добре, направете нея. Ако се изпълнява редовно, тя може да предотврати дори и хронично главоболие.

Ето и едно дишане, което според Мустафа Кардал (из книгата му “Лечебно дишане“) помага при мигрена и световъртеж.

Нахлузете на главата си книжен или найлонов плик и известно време вдишвайте изпуснатия въздух. Това бързо ще набави липсващия въглероден диоксид и ще облекчи болката.

Можете също да масажирате мястото между палеца и втория пръст на краката ви.

Ако пък болката ви е много силна и не можете да изпълнявате нищо или просто за финал на упражненията, легнете по гръб с длани към тавана и леко раздалечени крака, за да релаксирате. Поставете студен компрес на очите ви и си представете как вдишвате – струята въздух е хладна, а с всяко издишване е топла и с нея изхвърляте болката. Това самовнушение много помага.

Снимка: Личен архив

Пишете на Светла Иванова на edna@netinfocompany.bg.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент