Див ориз за необуздани гозби

Див ориз за необуздани гозби
Снимка: Thinkstock

Да, има и такова чудо на този свят като див ориз. Той е специфична, ненапълно зърнена култура, като в действителност е от семето на вид водна трева, специфична за САЩ и Канада.

Дивият ориз съдържа големи количества протеини и фибри, и има приятен вкус на ядки. В сравнение с другите зърнени култури той е със значително по-ниско съдържание накалории – само 83 калории за половин чаша сварен див ориз.

Важно е да се знае, че дивият ориз е черен на цвят. Въпреки това все още има производители, които поставят етикет „див ориз“ на продукти, които са съставени от рафиниран бял ориз.

Гозбите, които можем да приготвим с див ориз, са разнообразни. Нека ви предложим няколко от тях.

Салата с див ориз

Необходими продукти: 
250 г смес от басмати и див ориз, 400 г консерва отцеден нахут, 100 г сушени червени боровинки, 1 глава червен лук, 1 смачкана скилидка чесън, 3 с.л. зехтин, 2 с.л. лимонов сок, 200 г нискомаслено сирене (фета), 1 шепа накълцан магданоз

Начин на приготвяне: 
Оризът се измива и сварява според инструкциите на опаковката. 4 мин. преди края се добавя и нахутът, след което се отцежда. Когато изстине, му се добавят нарязаният на полумесеци лук и боровинките.

Чесънът, зехтинът и лимоновият сок се омесват до гъст дресинг. Оризът се залива с него, разбърква се и се изсипва в чиния. Отгоре салатата се поръсва с натрошената фета и с магданоза. Салатата се консумира както топла, така и охладена.

Супа с див ориз

Необходими продукти: 
250 г пилешки гърди, 2 чаши див ориз, 1 голяма глава жълт лук, 10 чаши пилешки бульон, 3 чаши вода, 1/2 чаша целина, нарязана, 1/2 чаша моркови на кубчета, зехтин, морска сол и пипер

Начин на приготвяне: 
Лукът се запържва в малко зехтин е тенджера, докато стане прозрачен. Добавя му се дивия ориз и половината пилешки бульон. Вари се на среден огън около 25-30 минути.

В друга тенджера отново се запържва лук в малко зехтин. Добавя се пилето и останалия бульон. Вари се на умерен огън, докато пилето омекне, около 30 минути. Когато е готово, се сваля от огъня и се оставя да изстине.

В трети съд в малко зехтин се задушават нарязаната целина и морковите.

Готовото пиле се реже на малки парченца или кубчета и се прибавя към ориза без сока му. Когато целината и морковите омекнат, се изсипват към ориза заедно със сока им. Към полученото се добавя вода, сол, пипер и дафинов лист. Вари се на умерен огън за 10-15 минути.

Супата се сервира гореща и поръсена със свеж лимон и магданоз.

Див ориз със свежи зеленчуци

Необходими продукти (за 4 порции): 
200 г див ориз, 1 глава лук, 2 средно големи моркова, 1 зелена чушка, 1 червена чушка, 1 голям домат или 10-ина чери домати, 100 г замразена сладка царевица, 2-3 щипки сух джоджен, копър за гарниране, сол на вкус, зехтин екстра върджин

Може също така да се добавят грах, тиквички и стъбла от целина.

Начин на приготвяне:
Зеленчуците се нарязват на кубчета. В голям тиган се слагат 3 с.л. зехтин, след което се поставят морковите. След 2 минути се добавят лукът и целината (ако ползвате), а след още 3 минути чушките и царевицата. Подправя се със сол и джоджен и се оставя на силен огън още 3 до 4 минути, докато зеленчуците станат хрупкави и свежи.

Сваля се от огъня и се прибавят нарязаните на кубчета домати. Разбърква се добре и се изсипва в подходящ съд.

Оризът се измива добре и се слага в подсолена кипяща вода. Вари се 20 минути.

2 с.л. зехтин се загряват в тигана и в него се поставя сварения и отцеден ориз.

Оставя се за 1 минута, като се бърка добре, за да поеме зехтинът и аромата.

Прибавят се и зеленчуците, като се разбърква бързо и се маха от котлона.

Полученото е подходящо както за самостоятелно ястие, така и за гарнитура към печени и гриловани меса.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Представителите на кой зодиакален знак не можете да понясяте?

Абонамент