Да се справим с безсънието

Да се справим с безсънието
Снимка: Thinkstock

Редовното недоспиване влияе пагубно върху човешкия организъм. Недостигът на сън се отразява на здравето  и работоспособността на човек и може да нанесе необратими последици върху цялостното състояние на всеки от нас. Бодърстващите през нощта са изложени на по-висок риск от сърдечно-съдови заболявания, затлъстяване и диабет.

Представяме ви няколко препоръки, които ще ви помогнат да се справите с трудното заспиване.

На първо място, опитайте се да си създадете ритуали преди лягане  - например да почетете приятна книга на леко приглушена светлина или привикнете да взимате отпускаща, гореща вана по едно и също време всяка вечер. Освен това, температурата в спалнята ви не бива да надвишава 18-20 °C.

Добре е да се откажете да използвате смартфона си като будилник. Без да омаловажаваме важността на комуникационната техника през деня, нека все пак я оставим там, където ѝ е мястото – на бюрото ви. Не се изкушавайте да държите телефона си на нощното шкафче, тъй като винаги може да ви се прииска да проверите профила си в социалната мрежа и така само да продължите с будуването.

Опитайте се да отпуснете мускулите на цялото тяло, за да потушите последиците от стреса и напрежението през деня. Най-добре е да насочите първоначално вниманието си към определени групи мускули, които постепенно да отпускате, докато накрая усетите лекота по цялото тяло. Започнете например от пръстите, последвани от дланите, ръцете и стигнете до раменете и накрая до врата.

Техниката на дълбокото и учестено дишане е другият похват, който може да ви помогне да заспите по-лесно. При дълбокото дишане достигат сигнали до мозъка, че се опитвате да се отпуснете и той ще изпрати команди до всяка клетка на тялото ви. Представете си, че вдишвате чист планински въздух и наоколо ухае на бор и смола, или мирис на прясно окосена трева. Самата мисъл за чист въздух, съчетана с вдишване на големи порции, би трябвало да ви помогне да освободите част от напрежението и да се отпуснете за заспиване.

Макар идеята за "броенето на овце" да ви изглежда глупава, тя все пак има своето основание. Оказва се, че "разсеяните" игри също помагат в борбата с безсънието. Може да броите бавно от 1 до 100 в групи като прескачате 2 числа – например "1, 4, 7,10..." Така мозъкът ви ви държи концентрирани към безсмислена дейност, което от друга страна ви помага да се разсеяте от стресиращите теми от ежедневието ви.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент