Да се предпазим от диабет с тичане

Да се предпазим от диабет с тичане
Снимка: Thinkstock

Енергичното ходене, както и бягането, може да намали риска от хипертония и диабет също.

Това показва изследване на американски учени, публикувано в списание "Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology", цитирано от БГНЕС.

Изследователите от Националната лаборатория "Лоурънс" в Бъркли са изучили данните за здравето на над 33 хиляди бегачи и 15 хиляди хора, занимаващи се със спортно ходене.

Учените са открили, че енергията, изразходвана при ходене със средна интензивност или енергично бягане, водят до съкращаване на риска от хипертония, диабет и исхемична болест на сърцето, намаляват високите стойности на холестерола.

Те са установили, че при бягане рискът от хипертония намалява с 4,2%, а при ходене – със 7,2%.

В кръвта на бегачите високият холестерол се среща с 4,2% по-малко, а при любители на ходенето – със 7% по-малко в сравнение с останалите хора.

Бягането съкращава риска от диабет с 12,1%, а ходенето с 12,3%.

Рискът от развитие на исхемичната болест се съкращава съответно с 4,5% и 9,3%.

"Ходенето може да бъде по-приемлив вид активност за някои хора, в сравнение с бягането, макар че тези, които бягат, изминават по-големи разстояния, отколкото любителите на ходенето", заяви Пол Уилямс. 

Редица знаменитости са почитатели на джогинга и тичат за здраве и тонус. Кои са точно те, може да си припомните тук.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Какво чудо искате да ви се случи най-силно?

Абонамент