Да отслабнем и подсилим имунитета

Две в едно - силен организъм и изваян силует
Снимка: Thinkstock

Плодовото и зеленчуково разнообразие в този период на годината само би ни помогнало да съставим едни пълноценен хранителен режим, с който хем ще се повталим, хем организмът ни няма да стане лесна мишена за болестотворни микроорганизми. Така че ето и кои са храните, повишаващи устойчивостта на нашата имунна система.

Първа закуска (08:00 часа)
Всякакви фрешове и особено тези от портокал и грейпфрут (заради високото съдържание на витамин C) са добър пример за витаминозна и каляваща храна. Освен това витамин C стимулира образуването на т. нар. добър ("HDL") холестерол, предпазващ ни от сърдечносъдови заболявания. Доказано е, че редовният прием на въпросния витамин намалява риска от развитие на ракови образувания на дебелото черво, простатата и областта на гърдите.

Добре е да приемаме и натурално кисело мляко, защото прочутата със здравеносните си качества бактерия "lactobacillus" никак не обича да се поддава на вирусни инфекции.

Втора закуска (10:30 часа)
Сега е времето за чаша зелен чай, плод по желание и шепа сурови ядки (за предпочитане са орехите). Питате защо – а ние отговаряме. Точно тези три суровини съдържат доста полифеноли, чието антиоксидантно действие може успешно да ни предпази от заболявания като атеросклероза, някои видове тумори, астма и диабет тип 2.

Обяд (13:00 часа)
Тук се спираме на печено пилешко месо (заради ниското съдържание на наситени мазнини) със сос от гъби и чесън. Почти за никого не е тайна, че точно чесънът е един от най-популярните имуностимулиращи естествени продукти. В него се съдържат над 100 активни компонента, които са истински неприятели на редица болестотворни агенти.

От друга страна чесънът редуцира високите стойности на кръвното налягане и лошия ("LDL") холестерол. Гъбите пък допринасят за производството на повече бели кръвни телца (левкоцити), които са известни като "стражите" на организма ни, спиращи достъпа на различни напористи вируси.

Закуска (15:00 часа)
Най-добре би било в тази част на деня да консумираме супа от леща или тиква. И двете натурални суровини са богат източник на витамин А, който подсилва имунитета, а цинкът в лещата облекчава симптомите на грип и настинка. В следобедния прием може да добавим и сурови семена от слънчоглед, защото селенът в техния състав е минерал, който унищожава някои видове ракови клетки.

Вечеря (18:30 часа)
Предлагаме на вашето внимание омлет с червени чушки и броколи. Ако се спрете на камби, изборът ви би бил още по-полезен, заради високия процент на витамин C в тях, както и в броколито. Яйцата съдържат витамин D, който също е пръв приятел на надеждния имунитет.

Като алтернативен вариант, може да си приготвите и салата от риба тон със зеленчуци, поради простата причина, че тази крехка риба е благодатен извор на омега-3 мастни киселини, за които е доказано, че освен да ни предпазват от сърдечносъдови проблеми, ни даряват и с устойчива имунна система.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Колко чифта обувки имате в гардероба?

Трите зодии, без които светът не би оцелял
Астрология

Трите зодии, без които светът не би оцелял

Светът е балансиран, защото е населен с различните представители на...

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам
Свободно време

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам

Днес решихме да ви припомним един текст, който ни показва...

Сексът, от който се страхуват жените
Свободно време

Сексът, от който се страхуват жените

Eдна от най-обсъжданите и най-скандалните теми - това е темата за...

Абонамент