Антиоксидантните храни

На здравето с любов
Снимка: Thinkstock

Всички сме наясно, че свободните радикали водят до преждевременно стареене на клетките, затова колкото по-богати на антиоксиданти храни приемаме, толкова по-младолики ще изглеждаме.

За целта спокойно можем да заменим черния чай със зелен чай, да готвим редовно с мащерка, джинджифил, розмарин, чесън, червен пипер и куркума, пише "Gotvach.bg".

Основните антиоксиданти са: витамин А, С и Е, мед, желязо, селен, цинк, манган, флавоноиди, глутатион, каротеноиди, коензим Q10 и др. Всички те спомагат човешкият организъм да се пречисти от свободните радикали, които са причина за редица заболявания.

Ако искате да живеете по-дълго и качествено, то наблягайте предимно на суровоядство, вегетарианство и консумацията на следните храни:
* Диви или култивирани боровинки.
* Червен боб.
* Боб Пинто.
* Черен боб.
* Червени боровинки.
* Къпини.
* Артишок.
* Черен шоколад.
* Малини.

* Ягоди.
* Сливи.
* Зелени и червени ябълки.
* Американски орех.
* Череши.
* Варени червени картофи.
* Броколи.
* Спанак.
* Червени чушки.
* Червено грозде.
* Домати.
* Чесън.
* Моркови.
* Брюкселско зеле.

Според последни данни с всеки изминал ден средното съдържание на антиоксидантите в нашето хранене става все по-недостатъчно. Ето защо допълването им започва да се превръща в необходимост, като се има предвид замърсената околна среда, недостатъчния сън, стреса, липсата на физическа активност, преумората, алкохола, цигарите и т.н.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент