10-минутна йога у дома

Светла Иванова
Снимка: Личен архив

Често нямаме време, за да направим нещо. Дори да е за самите нас.

Час и половина в залата за йога и понякога още толкова, докато стигнем и се приберем, паркираме или сменяме няколко транспорта, вървим пеша, преобличаме се, разменяме по някоя дума с приятели от групата, с инструктора…

Днес ви предлагам само 5 асани с широк обхват на нуждите на тялото и ума ни, с които да поддържаме форма сами. (В дните, в които не водя курсове и аз прибягвам до този кратък вариант)

Ако загреете малко и оставате във всяка поза само по една минута ще приключите вашата практика за 10 минути. Ако ви е трудно да задържате по толкова, започнете с няколко секунди и постепенно увеличавайте времето. Понякога е по-добре да отделяме ежедневно по-малко време, отколкото да чакаме да се освободим за няколко часа.

Ако пък можете да си освободите вкъщи час и половина за пълноценна йога практика, ви предлагам новия ми дивиди диск "Йога у дома", който вече е в книжарниците. Накрая ще ви разкажа повече за него. А сега нека да започваме!

След като загреете (най-добре със Слънчевия комплекс) започнете с поза за баланс и концентрация, която ще уравновеси нервната система и ще укрепи мускулите на целите крака. Задръжте по 1 минута на крак, като съсредоточите погледа върху неподвижна точка на нивото на очите. Може да държите ръцете и пред сърцето.

След нея легнете по гръб и направете "свещ" или "полусвещ". Задръжте статично в позата за минута. За противопоказанията и ползите от нея може да намерите подробно описание в материала ми "Трите най-полезните асани".

Продължете с "риба" или "камила". Те ще засилят ефекта на предната поза и ще извият врата в обратна посока, като по този начин ще освободят мускулното напрежение в него. Позите подмладяват и увеличават жизнеността. Отново една минутка е напълно достатъчна.

След това направете "главоколянна поза". Останете минута в нея.

Завършете с поза, усукваща гръбнака. Предлагам ви "странична извивка". Направете я в двете посоки, като задържате по минута. Дръжте долния крак изправен, ако ви е трудно със свит.

Завършете с кратко отпускане (релаксация) по гръб. Ако се налага си, почивайте и между асаните.

В новото ми дивиди ще намерите всички тези асани, свързани в 90-минутна програма и още много други. Дискът включва пълна програма от загряване, Слънчев комплекс, разтягане, пранаяма (дишане), асани (пози) и релаксация (отпускане). 

Упражненията вътре ще ви помогнат да премахнете излишните килограми, да стегнете корема, ханша и бедрата, да премахнете напрежението и болките от шията, раменете, кръста и гърба, да подобрите гъвкавостта на цялото тяло. Ще допринесат за цялостното възстановяване на организма ви и премахването на умората и стреса.

Програмата е подходяща за всички, без ограничения във възрастта и без значение дали досега сте се занимавали с йога, или сте начинаещи.

Йога е най-доброто, което можете да направите против преждевременното стареене, ще се чувствате енергични, спокойни, уверени и изпълнени с позитивни мисли и емоции!

Вижте откъс от "Йога у дома" и полезни съвети за практикуването в домашни условия:

В диска ще намерите и специален талон за отстъпка за йога курсовете ми. Нищо не може да замени живия контакт и енергията, когато практикувате в група и с инструктор, който ви е на разположение за всякакви въпроси.

Бъдете здрави!

Пишете на Светла Иванова на edna@netinfo.bg.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент