Здравословни диети за подрастващи

Здравословни диети за подрастващи
Снимка: Thinkstock

При голяма част от децата от ранна възраст се наблюдава наднормено тегло. Поколението на газираните напитки, чипса и подсладените млечни продукти прекарва времето си пред компютъра и не хаби енергия.

Корекцията на теглото на дете в каквато и да е възраст трябва да се прави само с контрол на диетолог или педиатър. Организмът расте и лишаването му от важни вещества може да се отрази на растежа.

Недопустимо е дете да гладува, за да свали излишните килограми. Ако килограмите на детето не надвишават много нормата, а то все още расте, трябва да се внимава и да се задържа едно и също тегло дълго време. Детето израства и това води до изравняване на съотношението тегло-ръст.

Основни препоръки за контролирането на теглото на подрастващите са увеличаването на ходенето пеша, на спортните тренировки или танците.

Също така трябва да се намалят въглехидратите – това става за сметка на сладките газирани напитки, бонбони, белия хляб, кроасани и други тестени сладки изделия. Нормализирането на дневния режим, като поне девет часа трябва да са отделени за сън, също се отразява добре върху теглото на детето.

Има много варианти за това какво да яде подрастващото дете, но закуската трябва да му осигури достатъчно енергия за деня, особено ако става рано сутрин за училище.

Снимка: Thinkstock

Закуската при диета се състои от 1 чаша кисело мляко с малко мед и едно сварено яйце, придружени от чаша чай или прясно мляко. Друг вариант са класическите овесени ядки, накиснати в топла вода или мляко. Можете да добавите малко стафиди и лешници към овесените ядки, за да са по-хранителни.

Не се препоръчва на закуска да се яде сладко. Омлет от 2 яйца или пълнозърнеста филийка с парченце шунка и резен краставица дава добро начало на деня.

Обядът също зависи от вашето въображение, но трябва да е здравословен и да се грижи за фигурата на детето. Зеленчукова супа и сварени пилешки гърди, сервирани със салата, са перфектната комбинация за обяд. Печена риба или пилешка пържола в комбинация с бульон и салата също няма да навредят на теглото на детето.

Следобедната закуска е задължителна, но тя трябва да се състои от един малък сандвич със сирене или кашкавал и чаша зеленчуков или плодов сок, или пък се състои изцяло от плодове.

Снимка: Thinkstock

Вечерята се състои от печено месо или риба и голяма салата. Преди лягане се изпива чаша айран.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

За какво най-много се вълнувате през есента?